divendres, 20 d’abril del 2018

SERRA DE SANT JOAN. SECTOR REPETIDOR. Via PA DE QUILO

18/04/18.Avui ens arribem a la Serra de Sant Joan al Alt Urgell. A proposta del Ramón anem a la via Pa de Quilo, ja l’he fet però fa molts anys quan la van obrir, així què és una bona excusa per a repetir-la. La via va pel Sector del Repetidor, per arribar-hi a Coll de Nagó agafem la L-511 i la seguim, un cop passat el coll de Bòixols, agafem una pista què surt a la dreta direcció a Montinesell. Al primer trencall agafem la pista a l’esquerra, a l’alçada de la paret trobem un bon lloc per deixar el cotxe, aproximació evident seguint alguna fita.

Aquesta banda de la paret és discontinua i la via és busca pas enllaçant plaques i díedres, amb trams fàcils i herbosos. La via està pràcticament equipada, podem portar un joc de friends fins el #

Indret: Serra de Sant Joan.
Nom Via: PA DE QUILO.
Primera ascensió: 15/01/2006.
Per: T. Casanovas. Col·laboren, T. Elvira, J. Casado, P. Casanovas.
Roca: calcari
Orientació: sud
Equipament: pràcticament equipada amb espits, parabolts i algun pitó.
Material:10 cintes exprés, friends fins Camalot 2, estrep/s, bagues per savines.
Dificultat: 6a/Ae.
Catalogació: ** S/2.
Horari: 4h.
Descens: Nosaltres hem seguit la carena direcció oest, alguna fita,  al final baixem pel bosc direcció nord en tendència a l’esquerra fins a trobar una torre elèctrica , una curta desgrimpada ens deixa a unes pendent què ens porten  a la pista i aparcament. 1h des del cim.

Primer llarg, comença amb un pas difícil per agafar el primer espit, possible pas d’estrep posant un friend, seguim per díedre i placa fins a un arbre on passem a una placa de la dreta i pugem directament fins a un díedre i sortim a un feixa on trobem la R1.

Segon llarg, fàcil, fem un ressalt i seguim per terrenys fàcil i herbós fins el peu d’un díedre.

Tercer llarg, seguim el díedre i després per uns grades arribem a la R3.

Quart llarg, sortim a la dreta per un esperó a seguim per una placa a la dreta, passos d’adherència.

Cinquè llarg, sortim per un bloc-díedre a l’esquerra i seguim per l’esperó fins a la R5.

Sisè llarg, és el més mantingut, sortim amb un passatge d’encastament per sortir a la placa de la dreta la seguim fins a un desplom de bon fer, un cop superat per terreny fàcil arribem a la R6.

Setè llarg, sortim amb uns passatges d’Ae per superar un desplom (6b) i després seguim per terreny més ajagut fins a trobar la R7.

Fins el cim haurem de grimpar uns metres (Antenes).

Una via de ressalts amb algun llarg interessant, primer, quart, sisè.

Per: Ramón Prades, Antonio Gómez, Joan Asín.