dilluns, 4 de juny del 2018

MALANYEU. PARET DEVESSÓ. Vies 1+1=3 i EPIRIMOUNTAINS.

2/06/18.Quedem per sortir amb l’Eric per anar a la Roca d’en Ferrús, després s’apunten el Xavi i els Josep’s (Estruch, Coll) parem per esmorzar i replegar-nos.
Aquesta primavera ens està deixant un paisatge amb una amalgama de colors verds impressionants, la natura està viva. Quan arribem al tram de pista la trobem força enfangada, raja aigua per tot arreu i al veure la paret tota mullada al fons, veiem què no és el dia per escalar aquí avui.
No teníem pla B avui, però enseguida ens decantem per anar a Malanyeu on de segur les parets estaran més seques.

Fem dues cordades, els Josep’s i amb l’Eric i el Xavi per un altre. A l’aproximació trobem molta herba mullada i arribem ben en papats de baixos. Nosaltres tres anem primer a la via 1+1=3, què fa temps què la tinc a la llista de pendents.
 A Malanyeu sempre hi ha el problema de trobar la via quan perds la perspectiva de la paret i comences a trobar línies de vies, ponts de roca, parapolts, espits....No ha estat difícil però hem dubtat, remirat i al final l’hem encertat.

La via comença a la dreta de la via Doraimo i a la esquerra de la Epirimountains, un pont de roca una mica lluny i un espit bastant a dalt ens indiquen la línia.

La via 1+1=3, és una via de tres llargs semiequipada on cal afegir-hi flotants i escalar entre assegurances. El primer llarg és desenvolupa per típica placa de Malanyeu, vertical i mantinguda, amb un passatge atlètic un pel desplomat i què cal assegurar amb un tòtem lila o alien vermell. Bon llarg. El segon llarg hem de sortir a la dreta per uns arbres ,bagueta en un tronc per indicar el camí, pugem per una fissura-díedre i sortim a la placa de l’esquerra, seguim i anem a la dreta on trobem una R d’un altre via però què és millor fer la R2 aquí (la R2 de la ressenya original només hi ha un parabolt). El tercer llarg surt a l’esquerra per un tram ajagut fins arribar a un marcat esperó per on pugem, passatge atlètic de fissura a equipar, superat l’esperó trobem un altre ressalt amb un passatge de col·locació per entrar-hi, nosaltres hem fet reunió a la dreta via Epirimountains.
Una bona via què et fa escalar i una línia encertada què no molesta a les veïnes, llàstima d’algun tram de vegetació què cal passar-hi al millor estil “Tarzan”. Recomanable.

Indret: Malanyeu, paret del Devessó
Nom Via: 1+1=3
Primera ascensió: 29/03/2015
Per: Alberto, Arnau
Orientació: Sud
Equipament: Semi equipada amb parabolts 8, espit, ponts de roca.
Material: 12 cintes exprés, joc de friends de l’alient blau al 0,75.
Dificultat: V+ a equipar.
Catalogació: *** S/C 2
Horari: 1:30/2h
Descens: en ràpel per la via Epirimountains a la dreta o Doraimo a l’esquerra, també és pot baixar caminant seguint l’aresta cimera cap a l’est i agafar el PR què porta a Malanyeu.

RESSENYA ORIGINAL

R3 (Epirimountains)
Rapelem per la via Epirimountains i un cop a peu de via, com tant el Xavier com l’Eric no l’han fet ens animem a fer-la.

Aquesta via  és més antiga i segueix un itinerari lògic per bones plaques característiques de la zona. Totalment equipada amb espits amb plaquetes d’alumini.
Els dos primer llargs son mantinguts de placa (IV+/V) i el el tercer és més variat sortim per terreny fàcil a buscar un desplom què passem per la dreta i després hem d’entrar a una placa de la dreta molt mantinguda, a nosaltres ens ha sortit en lliure 6a, està molt equipada i no és obligat podem passar-hi en A0 o Ae al gust.

Indret: Malanyeu, paret del Devessó
Nom Via: Epirimountains
Primera ascensió: novembre 2006
Per: R. Vicente, F. Suñol.
Orientació: Sud
Equipament: Totalment equipada amb espits amb plaquetes d’alumini.
Material: 12 cintes exprés.
Dificultat: 6a. Obligat V/Ae
Catalogació: **** S 1,5
Horari: 1:30h
Descens:

Descripció: Per la via en ràpel, o caminant, seguint l’aresta cimera cap a l’est i agafar el PR què porta a Malanyeu.

Molt Recomanable.

Per: Xavier Samsó, Eric Promio, Joan Asín.

R1
R2

Vaja primavera i hivern que portem !!! enguany haurem d'anar a l'estiua fer moltes vies...sí és que encara farà fred ha ha ha.
Bons reflexes, vau aprofitar el temps a Malanyeu.

Encara vam escalar, una mica, je,je