dijous, 9 de juliol del 2020

PIRÀMIDE CANAL DE L'AIGUA. Via BIO-DESAGRADABLE.

8/07/20. Avui anem d’excursió-escalada a la Coma d’Orri. Fa temps què tenia pendent una visita a aquesta via, ideal per l’estiu. La paret està orientada al nord-est li toca el sol al matí però amb l’altura i l’airet no passarem calor. A l’aproximació hem fet alguna errada i hem trigat 1:45h, tot seguint la Coma d’Orri (ara ja ho tenim clar). El lloc és molt agradable i amb ambient pirenaic. La via està totalment equipada, però un semàfor d’aliens pot anar bé. Hem vist què a la dreta hi ha un altre via? Què està oberta fins a l’alçada de la quarta reunió. Hem trobat un martell (vell) si algú la perdut i el vol recuperat ja dirà.
Entre l’aproximació, escalada i descens en ràpel per la via i la tornada queda una bona jornada.
Primera ascenció: juliol 2015
Per: Paco Prats, Jordi Gutiérrez, Pako Crestas.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 10 cintes exprés, semàfor d’aliens, #0,75.
Dificultat: V.
Roca: Granit.
Orientació: nord-est.
Aproximació:  De Setcases agafem la carretera què puja a Valter , just en una tancada corba a dreta, aparquem a entrada a la vall de la Coma d’Orri. En aquest punt comença una camí marques GR el seguim i passem per un pont. Seguim direcció al fons de la vall i agafem abans un camí a la dreta què ens porta per marge dret del torrent. Seguim creuem el torrent i pugem per un esperó fites, quan veiem la Piràmide de la canal de l’aigua, veiem una tartera que baixà, el millor camí és seguir pujant per la dreta, pendents d’herba i al final passar a l’esquerra a buscar el peu de paret.
Descens: En ràpel per la via.

La via té sis llargs de corda i és fàcil de seguir pels parabolts i la lògica. Els llargs més interessants son el Primer i el dos darrers, el darrer trobem el passatge més difícil de la via després del quart parabolt en una placa hem d’anar a la dreta per un desplom, aquí hem posat un #0,75 o alien vermell, passatges atlètics. El segon, tercer i quart llargs  som per plaques ajagudes amb ressalts.

Via recomanable pel lloc i l’ambient escènic, sense ser res d’altre cosa bé val una visita.

Per: Isabel Notivoli, Antonio Gómez, Boi Fusté, Joan Asín.

Fersan ha dit...

Genial, amb ganes de fer-la, gràcies per la aportació pels neòfits, bona feina.

Albert ha dit...

Bon dia sóc el propietari del martell vell.... ens va caure altre dia obrint la via del costat... sóc de Olot (Albert Soler) o si coneixes en Josep Grau... Gràcies. Ah de ja farem ressenya de la via del costat... encara no estar acabada.

Hola Albert, val ja ens posarem en contacte per tornar-lo