dilluns, 6 de gener del 2014

MONTSERRAT, PLACA ROOFS, Via CALUMET

la placa Roofs
5/01/14. La placa Roofs, és una petita paret a la zona del Faraó ideal per un dia ventós com el què fa avui. Al punt de trobada del Bar Muntanya de Collbató coincidim amb el Jaume i el Toni què també ens acompanyaran.

Per arribar a la paret haurem de caminar una hora més o menys, més aviat menys. De Can Jorba seguim la Pista direcció a el Castell, trobarem diferents punts d’aparcament, el camí amb marques vermelles comença  prop d’un revolt abans d’arribar al torrent. El camí amb forta pendent ens porta a la Palomera i seguim fins passar pel peu de la placa Roofs.
ressenya
La via Calumet, és una via totalment parabolada per no patir, tot i què cal escalar. Al primer llarg trobem un passatge desplomat de 6b+ o Ae/V+ en el nostre cas, què dona pas a una mantinguda placa fins a la R1. A l’inici del segon llarg trobem un passatge de 6a  què cal trobar-lo, ja què el parabolt queda a desamà. Aquest llarg va en tendència a la dreta fins a una mena d’esperó per on puja directament. El tercer llarg a la ressenya què portem marca 6a+ a l’inici però nosaltres li donem V+, presenta una placa amb roca escamosa, però vas trobant preses (sanejades), superat el primer ressalt la placa va perdent verticalitat fins el cim.
Primera ascensió:11/03/12
Per: Joan Vidal.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 14 cintes exprés, més reunió.
Dificultat: 6b+, obligada V+/Ae.
Descens pel llom direcció Oest fins el coll de Muset, on retrobem el camí de pujada per on tornarem passant pel peu de la Placa Roofs.
Una via curta però interessant en un lloc solitari, bones vistes des del cim del Faraó i Montgrós.
Per: Felip Linares i Joan Asín

al desplom i a la placa del primer llarg (fotos jaumegrim)

Felip a plena placa,primer llarg

al segon llarg

el Jaume i el Toni arribant al cim

Bona i exigent via. Malgrat les marrades encara ens en vam sortir prou be. Gràcies per la idea d' anar aquí dalt, ara caldrà tornar-hi per fsr les del costat.

perB ha dit...

Home ! Haver avisat ! Podriem haver fet una de les del cantó (esq) que valen molt més la pena (amb la T, of course)
pere F

Jaume, bona excursió turística per les pistes del Bruc,je,je. Ara hem d'anar cap a les vies de l'esquerra.
Ei Pere, ara ja hem fet un tast a la paret, hi tornarem per fer la Guai i el ciclop.

perB ha dit...

Aviseu, que hi hem de pujar amb el Mohawk...
pereF

Manel&Ita ha dit...

He escalat a la zona, pero aquesta no l'he fet. Gràcies, Joan per l'explicació tan acurada..