dimecres, 7 d’agost del 2019

CAMBRE D'AZE. POINTE CÉCILE. Via ASCENSION VERS UNE ÉTOILE.

6/08/19. Cambre d’Aze és un circ amb força ambient a l’hivern amb les seves canals, però l’escalada en roca és poc agraïda. La via més clàssica és la de la “Poire” i l’Esperó Sangenis-Sibis què resten a l’oblit. Sembla però, què ara viu una segona oportunitat i s’estan obrint vies a puntes secundaries, equipades a la Francesa. Avui anem a la via “Ascension vers un étoile” a la Punta Cécile, fent l’ascensió ja hem vist un altre esperó a l’esquerra equipat, el què fa pensar en què ni hauran més, caldrà estar atents. La via és curta, amb quatre llargs de corda, totalment equipada amb parabolts i algun pitó, amb un itinerari ben buscat. Una via per a gaudir sense patir, què és queda curta. Cal tenir en compte què estem a l’alta muntanya i cal anar preparats per a canvis de temps i tenir clar l’aproximació i el descens. Recomanable.

Primera ascensió: juliol 2017.
Per: Alain Place, Philippe Géral, Jean-Claude Montagné.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts i algun pitó.
Material: 14 cintes exprés, semàfor aliens opcional.
Dificultat: V+
Roca: Granit
Orientació: est

Aproximació: Cal arribar al Pla de Cambre d’Aze (part superior de les pistes d’esquí), nosaltres he pujat per les pistes de Sant Pere dels Forcats, per la Cabanassa, abans d’arribar a l’estació d’esquí, agafem un trencall a la dreta cartell indicador. Pugem per la pista, millor un cotxe alt o 4x4, fins el Pla. També podem accedir per l’estació d’esqui d’Eina. Del Pla hem de pujar per la pista d’esquí “Petite Fontaine” fins el final d’on surt un camí, direcció al circ de Cambre d’Aze. A uns 100m agafem un camí sinuós a la dreta què ens porta a la dreta del circ (sentit pujada), anirem trobant fites, primer pel bosc i després per tartera fins a peu de via, parabolts visibles. 1h des del Pla de Cambre d’Aze.

Descens: En tres ràpels per la via, primer de la R4 a la R3 (25m), el segon de 40m de R3 a R2 (arbre), el tercer directa al peu de paret 50m. Després caminant pel mateix camí de pujada. 30/40minuts ràpels, 50 minuts caminant fins el Pla de Cambre d’Aze.

Primer llarg, pugem per un esperó i seguim per díedre al final flanquegem a l’esquerra a buscar la R1.

Segon llarg, sortim amb uns passatges atlètics i passem a la dreta, en tendència a l’esquerra anem a buscar un gran Pi on fem la R2.

Tercer llarg, és el més difícil i mantingut, sortim per unes fissures-diedre uns 15 m i després per uns placa, hem d’anar per l’esquerra arran de l’esperó un cop superat trobem uns passatges atlètics i sortim a una terrassa on trobem la R3.

Quart llarg, seguim per terrenys fàcil a l’esquerra a buscar el ressalt final, un passatge atlètic dona pas a una placa què ens deixa a la R4. Al cim de la punta hi ha un estrella.

Una via “Love Climb” ràpida en altura, llàstima què és massa curta, però el conjunt queda bé, aproximació-escalada-descens.

Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.

Joan, et vas fixar si des de la darrera reunió es pot anar cap a la carena per baixar caminant? O és obligatori baixar rapelant?