diumenge, 23 d’agost del 2020

CAMBRE D'AZE. Via "C'EST PAS LA PIRE QU'ON AIT FAITE !

22/08/20. Avui tornem al Cambre d’Aze a una via què va bastant a l’esquerra de la via “Ascension vers una étoile”, sobre el paper una via equipada amb una dificultat de V. La intenció era pujar fins el Pla de Cambre d’Aze amb cotxe, però a l’accés a la pista des de l’estació d’esquí d’Eina un disc de prohibit la circulació ens afegeix mitja hora més a l’aproximació. Quan passem pel peu de la via “Ascension vers una étolie” ja hi ha una cordada i a la via del costat Magic Circus un altre. Seguim flanquejant per la tartera fins a un llom d´herba, pugem fins apeu de la paret i flanquegem a l’esquerra fins el peu d’un gran canal-xemeneia, la via comença a la placa de la dreta, fita i parbolt visible. Quatre llargs de corda cercant la continuïtat de les plaques, el tercer llarg segueix un sinuós díedre i és el més mantingut. Un darrer llarg de grimpada per herba i pedra solta en R a muntar i després en la mateixa tònica fins a un gran roca-placa blanca calcària on hem d’anar a la dreta fins a carena-cim, on podem trobem el camí de baixada. La via està totalment equipada en certa distància, on cal escalar, al tercer llarg va bé portar algun friend.

La cordada què estava a la via Magic Circus han abandonat i al veure’ns ens ha seguit, així què hem estat acompanyats.

Per: Jaume Galban, Joan Asín

Primera ascensió: 19/06/2017

Per: Stéphane Roucal, Arnaud Trinquiet

Equipament: Alain Place, Alix Trinquiet, agost 2019.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts inox i algun pitó.

Material: 12 cintes exprés, joc de friends  (petits, mitjans)

Orientació: est.

Roca: Granit.

Aproximació: De les pistes d’esquí d ‘Eina, agafem la pista què porta al pla de Cambre d’Aze, trobem un camí què escurça el recorregut de la pista. Del pla de Cambre d’Aze, pugem fins el darrer remuntador on surt un camí direcció al Cercle. Enseguida trobem un trencall a la dreta (fita) què ens porta a la vessant dreta, primer per camí i després per tartera fins el peu de la via “Ascension vers una étolie”. Flanquegem la tartera i pugem per un llom herbós fins a la paret on flanquegem a l’esquerra fins a una marcada canal-xemeneia. La via comença a la placa de la dreta, fita i parabolts visibles.

Descens: Remuntem per una congesta d´herba i pedra fins a l’alçada una una gran roca-placa balca calcària on hem d’anar a la dreta a buscar l’aresta. Arribats a l’aresta ja trobem el camí de la via normal al Cambre d’Aze, per on baixarem fins a la pista i estació d’esquí d’Eina. No és recomanable baixà per la via en ràpel, tot i estar equipat per a fer-ho.

Primer llarg, comença per uns passatges de placa, seguim fins un altre passatge de placa vertical què en porta a un esperó per entrar per un díedre a la dreta a la R1.

Segon llarg, sortim verticalment per anar a passar per sobre d’una zona herbosa on una placa en tendència a la dreta ens porta a la R2.

Tercer llarg, és el més vertical i mantingut, sortim a la dreta a cercar un díedre per on pugem, seguint la placa de l’esquerra, les assegurances allarguen i podem afegir-hi algun friend.

Quart llarg, sortim directament per una canal oberta i anem a l’esquerra, passant sota un gran bloc, i seguim directament fins a la R4 en un arbre.

Nosaltres hem fet un cinquè llarg, per herba i pedra solta, R a muntar, a partir d’aquí és aconsellable seguir des-encordats.

La via ens ha agradat més del què esperàvem. Recomanable.