dilluns, 17 d’agost del 2020

EL TEJO. Via HORMIGA ROJA

12/08/20. Quan estàvem fent la primera excursió vam trobar una parella i ens van comentar què a les estivacions del Pic Espigüete i havia unes vies curtes de tall clàssic de tres llargs de corda, la zona és coneguda com el Tejo. Com avui la predicció torna a ser dolenta pel matí aprofitem per fer una visita. Ens recomanen dues vies i comencem per la via “Hormiga Roja”. Hem trobat poca informació, però ressenya què hem trobat marca una dificultat de IV+, aviat ens adonem què aquesta graduació és molt baixa. La via està semi equipada, poc material i reunions muntades, però cal equipar amb flotants. La via tot i ser curta és treballosa i et deixa bon sabor...El dia no està clar i decidim plegar per avui, ha trigat una mica més però també ha plogut.

Equipament: Poc equipada algun parabolt i espits.

Material: 10 cintes exprés, joc de friends fins C3

Orientació: oest

Aproximació: Hem d’anar fins el Puente Aguadín, on hi ha un casa (Bar) podem trobar-hi informació. Del mateix bar pugem directes per una zona de Pic nic i trobem un camí passada la tanca què ens porta cap a la paret, uns 30 minuts.

Descens: Del final de la via hem d’anar a la dreta a buscar un gran arbre des d’on fem un ràpel de 60m.

Primer llarg, comencem per un passatge en bavaresa, és pot evitar per l’esquerra, seguim per un díedre i anem a la dreta a buscar una placa fissurada a equipar, trobem una R però millor no fer-la i pujar uns metres a buscar la R1 en una reprissa a l’esquerra.

Segon llarg, uns passos en bavaresa i un passatge rar a la dreta a buscar el díedre per on pugem fins a la R2.

Tercer llarg, sortida per una fissura a equipar (V+) després seguim fins a un sostre què flanquegem fins a un díedre què ens porta a la R3.

Via curta però intensa.

Per: Antonio Iglesias, Javier Hualde, Joan Asín.