dimarts, 25 d’abril del 2023

Via APATXE REBEL. PARET BUCÒLICA.

24/04/23. Després de sis escalades a l'Anti Atlas d'escalada "Tard" sense cap mena d'equipament anem ens regalem una bona dosis de via Equipada.

L'incansable Joan Vidal (Indi) ens regala una nova línia aquest cop a la Paret Bucòlica. Com ens té acostumats, la via està totalment equipada, l'itinerari va cercant-se pas per a on més "tira" buscant les debilitats de la paret. Els tres primers llargs en lliure amb trams d'escalada fina, però on sempre vas trobant preses si les busques...la paret guanya verticalitat i segueixen dos llargs combinats amb trams l'Ae/A0, per acabar amb un llarg de flanqueig a buscar l'aresta. Amb el bon equipament de la via "som més valents" i la graduació l´hem trobat un plus menys...però això és només una opinió personal.

Quan estàvem al segon llarg han arribat la Montse Mirraño, el Sergi Villar i el Xavi Grané què ens hem saludat a crits.....Una via què serà molt repetida de ben segur.

Gràcies Joan Vida per la feina.

Via Recomanable.

Per: Isabel Notivioli, Ramir Aparisi, Joan Asín.

Primera ascensió: 17/04/2023, després varis atacs.

Per: Joan Vidal, en solitari.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts, pitons, ponts de roca.

Material: 14 cintes exprés, semàfor d'aliens, falta un pitó a l'inici del tercer llargs.

Dificultat: 6a/Ae, obligat V+/Ae.

Orientació: sud.

Roca: Calcari, sanejada a consiència encara està tendra i és pot trobar alguna pedra juganera.

Aproximació: evident des de l'aparcament a peu de paret, pugem per la canal central fins a peu de paret i anem a la dreta a buscar el peu de via, fletxa i AR pintat a peu de via. 20 minuts.

Descens: de la R6, seguim per l'aresta (millor fer un altre llarg) i seguim pel sinuós camí què segueix l'aresta fins a unes fites on canviem de vessant (sud) i baixem per la feixa primer i després per la canal (anguniosa) què ens porta a la carretera. 45 minuts.

Primer llarg, comença per una rampa ascendent, fins a un primer ressalt on cop superat anem a l'esquerra i entrem a una placa vertical o anem en tendència a la dreta, bones preses, fins a la R1.

Segon llarg, sortim en tendència a la dreta per terreny fàcil, i passem per una placa amb uns passatges fins, a l'inici, després per placa fins a la R2.

Tercer llar, seguim per una fissura/díedre, seguim i anem a l'esquerra fins a sota d'un desplom, un pas vertical dona entrada a una placa què seguim en tendència a la dreta on trobem una tram vertical i mantingut, amb passatges fins de presa petita, però què si busques trobes, superat aquest tram la dificulta baixa un punt fins a la R3.

Quart llarg, sortim per un díedre en tendència a l'esquerra, passatges atlètics aprofitant la banda dreta del díedre. Seguim a l'esquerra i pugem directament per la placa vertical/desplomada a cop de parabolt (Ae/A0), sortim a la dreta seguim per la placa fins a una cornisa i anem a la dreta a buscar la R4.

Cinquè llarg, sortim directament amb uns passos de Ae/A0 i anem a l'esquerra, pugem verticalment, passatges atlètics /bavaresa i placa tram mantingut i després baixa la dificultat fins a la R5.

Quart llarg, flanqueig a la dreta per una cornisa a buscar la R6 a l'aresta.

Enhorabona! Se us deu haver fet extrany no posar res oi?
A veure si hi puc anar abans no rellisqui .....

Molt bona ressenya, com sempre !
Salut i a escalar.

Sí Jaume, avuí ha estat fàcil seguir la via, je, je.