dissabte, 15 d’abril del 2023

Via PINK LADY. LOWER EAGLE CRAG. AFANTINZAR.

15/04/23. Després de la calorada d'ahir, avui ens refugiem a una vessant oest. La via Pink Lady va a la dreta de la via Curved Ridge què vàrem fer el primer dia.

Ahir a la nit van arribar la Eulàlia i el Vicenç i avui anem plegats a la mateixa via.

Aquesta via té continuïtat, amb una dificultat màxima de V, nosaltres hem fet les reunions de la guia, però les podem fer al "gust". Aquesta via és ideal com a primera via a fer a l'Anti ATlas, per què et dona un idea del tipus d'escada de la zona.

Per: Eulàlia Sancho/Vicenç Mans, Isabel Notivoli/Ramir Aparisi/Joan Asín.

DADES:

Primera ascensió: 2008

Per:J. Johonson, E. Roberts.

Equipament: totalment neta.

Material: 12 cintes exprés llargues,  dos jocs de friends del Totem negre al C4, tascons, bagues per a merlets/blocs, va bé una de molt llarga.

Orientació: oest. Ombra al matí.

Dificultat: V.

Roca: Quarsita.

Accés: De la Casbah anem a Idougnidif i agafem una carretera a la dreta, passem pel coll Tnine Toudma, seguim recte passant per Ighir fins a Anammer on aparquem al costat d'una gran pedra amb una bandera Bereber pintada.

Aproximació: Seguim la carretera fins a una Fita on surt un sinuós camí amb fites què ens porta a peu de paret. La via comença al peu d'un díedre a la vertical d'un gran desplom.

Descens: de la darrera reunió haurem de grimpar en tendència a la dreta fins el cim on trobarem fites què ens portem a una gran canal per on baixem, sempre per la banda esquerra, amb alguna desgrimpada.

Primer llarg, comença en un marcat díedre  i passem a una rampa ascendent a l'esquerra, per sota d'un gran desplom. R en una cova, 30m, III.

Segon llarg, sortim a l'esquerra i pugem per una placa fins el peu d'una xemeneia. R2 20m, IV.

Tercer llarg, pugem pel díedre/xemeneia un primer tram i flanquegem a l'esquerra per pujar per la banda esquerra fins  a la R3, 20m, V.

Quart llarg, pugem per unes grades i anem a la dreta al peu d'un esperó, R4, 25m, III.

Cinquè llarg, pugem per l'esperó fins el peu d'una gran placa negra. R5, 25m, IV.

Sisè llarg, seguim una fissura ampla en tendència a l'esquerra i pugem verticalment fins a un gran bloc què passem per la dreta, passatge atlètic amb bona presa a dalt, seguim uns metres més i muntem la R6, 35m, IV,V,IV.

Setè llarg, seguim una canal, R7,30m, IV.

Vuitè llarg, seguim per la canal i flanquegem a l'esquerra al peu d'una ampla canal. R8,20m, IV.

Novè llarg, pugem pel terreny més evident fins el cim. R9, 35m, IV,III.