dimecres, 12 d’abril del 2023

Via CURVED RIDGE. LOWER EAGLE CRAG. AFANTINZAR.

12/04/23. A l'Anti Atlas, els Anglesos, durant 14 anys han anat obrint vies amb estil Trad, a la darrera Guia parlen de 1900 vies. Fins abans de setmana Santa havia un vol de Ryanir directe de Barcelona, però l'ha anul·lat, així què hem anat via Marràqueix. Prenem com a Base la Kasbah Tizourgane.

Pel primer dia anem a la via Curved Ridge, què via la recomana com a bona per a la introducció.

Aquesta via té un primer llarg més exigent i la resta és una escalada de ressalts on podem muntar les reunions al gust.

L'escalada és curiosa amb bona roca, sense cap assegurança en plaça on cal escalar amb intuïció, cercant la lògica. Tot i l'aparença relliscosa de la roca, és prou adherent i van sortint les preses.

Avui hem acabat fent tots la mateixa via.

Per: Isabel Notivoli, Ramir Aparisi, Joan Asín/ Agustí Pallarès, Eduard Sànchez/ Juli Lladó, Alfons Esterlich.

DADES:

Primera ascensió: en dos cops 2007 llargs 5-9, 2018 llargs 1-4.

Per: Steve i Katja Broadbent.

Equipament: totalment neta.

Material: 12 cintes exprés llargues, friends del Totem negre al C4, repetir algun mitja gran, tascons, bagues per a merlets/blocs, va bé una de molt llarga.

Orientació: oest. Ombra al matí.

Dificultat: V primer llarg, la resta IV+/IV/III.

Roca: Quarsita.

Accés: De la Casbah anem a Idougnidif i agafem una carretera a la dreta, passem pel coll Tnine Toudma, seguim recte passant per Ighir fins a Anammer on aparquem al costat d'una gran pedra amb una bandera Bereber pintada.

Aproximació: Seguim la carretera fins a una Fita on surt un sinuós camí amb fites què ens porta a peu de paret. La via comença al peu d'una canal herbosa.

Descens: de la darrera reunió haurem de grimpar en tendència a la dreta fins el cim on trobarem fites què ens portem a una gran canal per on baixem, sempre per la banda esquerra, amb alguna desgrimpada.

Primer llarg, pugem per un esperó a la dreta de la canal herbosa i passem a l'esquerra, amb un pas de "cavall" per un bloc/llastra i seguim flaquejant a buscar l'esperó (tram més difícil de la via). Seguim per l'esperó fins a un gran bloc on muntem la reunió. 40m, V, V-.

Segon llarg, seguim per una canal i fem reunió al peu d'una agulla. 40m, III, IV.

Tercer llarg, pugem l'agulla i anem a l'esquerra a buscar un esperó, 25m, R al peu, IV,III.

Quart llarg, pugem per l'esperó fins sota un gran bloc, 30m, IV.

Cinquè llarg, pugem el gran bloc i seguim la cresta a la dreta amb alguna desgrimpada. 20m, IV+, III.

Sisè llarg pugem per l'esperó fins a una terrassa on muntem la reunió, 30m, IV,III.

Setè llarg, canvi de reunió per la terrassa, 20m, II.

Vuitè llarg, seguim per l'esperó fins el peu d'una canal, 30m, IV.

Novè llarg, pugem per la canal fins a una gran terrassa.

Seguim grimpant amb tendència a la dreta fins el cim on trobem fites pel descens.