dissabte, 29 de setembre del 2018

MONTSERRAT. SERRAT DELS MONJOS. Via GUATEQUE.

29/09/18. Avui hem quedat amb el Jaume sense tenir clar a on anem, al final ens decantem cap a la via Guateque, al Serrat dels Monjos.

La via està semi-equipada amb alegria i cal afegir-hi assegurances. Aquesta via ja l’havia fet altres cops, però avui l’he trobat més exigent, el pas obligat de 6a del quart llarg m’he ajudat de la tramposa.

A la baixada quan ja arribàvem al “Merendero” he entropessat amb un graó de l’escala i he caigut, quatre punt a la seia i luxació 4art dit mà dreta. L’escala és nova i no està gaire ben feta, ho havíem comentat a la pujada. Bé doncs a descansar uns dies.

Primera ascensió: 1992
Per: Armand Ballard, Fredi Parera.
Equipament: Semi equipada amb espits i algun pitó.
Material: 12 cintes exprés, joc de friends fins #2, tascons.
Descens: 2 ràpels i desgrimpada.

Primer llarg, entrem amb un pas d’A0 i seguim per la placa en tendència a la dreta fins a passar per la dreta d’un sostre, després la verticalitat baixa iseguim per un esperó fins a trobar la R1.
Segon llarg, segueix per un esperó fins a què queda barrat per un sostre/bloc el passem per un díedre a l’esquerra i després seguim per placa fins a la R2.

Tercer llarg, pugem per un díedre a l’esquerra i flanquegem a la dreta per sota un sostre. Llarg curt.

Quart llarg, llarg molt mantingut, sortint directament a l’esquerra de la R, per una fissura, passatge vertical molt mantingut a equipar. Seguim per l’esperó fins a un ressalt més vertical on trobem el passatge obligat de 6a, amb una tramposa llarga podem mig trampejar el passatge. Seguim per l’esperó fins a trobar una corda fixa, què en flanqueig a la dreta  ens porta a la R4.

Cinquè llarg, seguim l’esperó fins a una fissura per on pugem sortin a la dreta a buscar la R5.

Sisè llarg, sortim per un placa vertical a l’esquerra fins a una savina i flanquegem a la dreta, Seguim per una placa vertical 6a+ o V+/A0, després tenim un altre ressalt un cop superat anem a la dreta cap a l’aresta a on trobem la R6.

Descens: de la R6 fem un ràpel i després des-grimpem fins a un segon ràpel què ens deixa al camí.

Per: Jaume Galban, Joan Asín.

Felicitats per la via, llàstima de caiguda...però ja veuràs que ben ràpid tornes a la vertical.
El dit te'l vas posar a lloc tú mateix o vau haver d'anar a l'Hospital?

El vaig posar jo mateix i després a l'hospital. Igual hi ha lesió volar. Visita al Traumatòleg

Benvingut al club, però això teu segur que en 4 dies ja tornes a escalar. Bona recuperació.

Gràcies Mingo, però sembla què estarem una temporada de descans.

Bloc Empotrat ha dit...

Ostia,quina mala sort,Joan!.
Que et milloris ràpid!!!.
Ànims i paciència!!!!

Gràcies Marc

alfons ha dit...

Ostres Joan, m'ho va comentar en Remi, res, a millorar-se i aviat podràs enfilar-te de nou.Salut!!