dilluns, 15 de setembre del 2014

DENT D'EN ROSSELL, VIA KURU

13/09/14. Avui no hem tingut què fer el pla B com darrerament, tot i què les boires i els núvols baixos ens han acompanyat durant tot el viatge.
Tornem a la Dent d’en Rossell, aquest cop per fer la via Kuru, una nova proposta

Dent d'en Rossell i el Josep a la R8
L'itinerari de la via està ben trobat enllaça plaques, díedres, flanquejos i desploms que li donem varietat a l’escalada. Equipada generosament amb molts parabolts que la convertiran en una via per a consum massiu, amb poca exposició i compromís.La dificultat obligada es de V amb els estreps, tramposa i algun friend. Al veure la ressenya espanta la graduació, però el grau l’hem trobat d’oferta i els passatges difícils son puntuals. Així doncs una via per fer metres d'escalada "plasier" o "Love Climbing".

Quan estem  fent el segon llarg, arriben dues cordades de coneguts (Pere Joan, Montse, Josep) què també faran la mateixa via.
ressenya

El primer llarg comença amb una placa què porta a un díedre on trobem un pas difícil per sortir a l’esquerra i entrar a la R1.
El segon llarg segueix una gran placa, a l’inici més compacte i després és deixa fer molt bé
El tercer llarg comença amb un díedre desplomat i continua per una placa.
El quart llarg, sortim cap a l’esquerra per una cornisa herbosa  fins el peu d’una placa (2 passos Ae) que donen pas a un díedre.
El cinquè segueix una placa.
El sisè és un llarg espectacular, flanqueig a l’esquerra fi per agafar un díedre-fissura en arc què ens porta a la R6, abans d’entrar hem posat un alien gis, l’únic en tota la via. Llarg mantingut.
El setè es de tràmit un sortida en flanqueig a l’esquerra per sortir a una terrassa herbosa, fem reunió en un gran arbre.
El vuitè llarg va a buscar una marcat díedre fosc amb líquens a la dreta, el superem amb passatges atlètics.
El novè llarg superem un ressalt per sortir a una zona herbosa la R9 està a l’esquerra a l’inici d’una gran placa.
El desè llarg segueix una mantinguda placa, què va agafant verticalitat a mida que anem pujant. Trobem un R, l’hem saltat i continuem, per a nosaltres aquí hi ha un dels passatges més difícils, un cop superat entrem a un díedre ajagut on trobem un altre R10.
Flanquegem a la dreta i entrem a un canal fàcil, fem reunió en un gran arbre.
En resum una via recomanable per fer metres, amb compromís i exposició baix.
Aproximació: De Queralbs pugem cap a Fontalva, aparquem on surt el camí de Nuria, el seguim per la variant Delui, fins arribar a l’antic  traçat de les vies del cremallera, a uns 50m del túnel trobem la línia de parabolts, a l’esquerra hi ha una corda fixe d’algun projecte i a la dreta comença la via Laia.
Primera ascensió per: Patu, Xexu i Josep D.
Equipament: Totalment amb molts parabolts.
Material: 15 cintes exprés i estrep, semàfor aliens i algun friend mitja opcional.
Dificultat: en lliure fins a 6c diuen, obligat V amb estreps i tramposa.
Descens: Sortim a una canal per on pugem, a l’esquerra hi ha un bivac, seguim fites i quan podem agafem corriols que se’n van a la dreta pel bosc, els seguim fins a una torrentera què ens porta de nou a les antigues vies i peu de via. Retornem pel mateix camí de pujada.
Per: Juan Carlos Sánchez i Joan Asín.

al primer llarg abans del pas d'entrada a la R

segon llarg foto Pere Joan

inici del tercer llarg

pas d'Ae per agafar el díedre del quart llarg

inici del cinquè llarg

inicant el flanqueig del sisè llarg

al díedre en arc del sisè llarg

setè llarg

al díedre del vuitè llarg
entrant a la R8
inici del novè llarg

al mantingut desè llarg

sortida fàcil a la canal

a la canal de sortida

Aquí no hi he escalat mai i suposo que ara deu de ser el temps de venir per aquí. A veure si agafo una mica la forma i en venim a fer alguna. Enhorabona per l'activitat

Mingo aquesta és una bona via per no patir i fer metres. Una de bona per començar és el díedre primavera, clàssica de la Dent per excelència. Records.

Bloc Empotrat ha dit...

Bones!, si us va agradar aquesta no deixeu de fer la Historia Inacabable del mateix estil i autors, a nosaltres també ens va agradar molt!.
I diría que la gent del Comando Ripollès n'estan preparant una altre que fot bona pinta.
Salut i Gneis!

Ei la via ens va agradar, però alguns parabolts menys no hauria anat malament, hi han molts lloc què es poden posar flotants.

Sergi Martínez ha dit...

Bones Joan!
Soc un dels tres obridora i espero q us agrades la via encara q el grau esta regalat! Jajaja...es broma!
He llegit per la xarxa q hi ha un bloc inestable a la R8. Quan la vam obrir no vam veure res sospitos. Vosaltres ho vau veure? Potser ja ha caigut o no es tant dramatic com he llegit....
Salutacions!

Hola Sergi la graduació dona satisfacció als que anem justos de grau, je,je. Anàvem una mica acollonits per lo del Bloc i no és tant greu. A l'esquerra de la R8 hi ha algun bloc sospitós, però no és toca per res, ni son gaire grossos. Darrera nostra van passar-hi dues cordades més.
Salut i no gasteu parabolts si és pot posar un friend, je,je.
Salut

cmentariualcantu ha dit...

Hola a tothom!

Vull informar que avui hem tirat un bloc gegant al llarg de flanqueig i ha quedat una part important d'aquest bloc molt precària, el primer que s'hi agafi el tirarà. No sé si algú podria anar a tirar-lo tallant bé el camí de sota i també el sender inferior.