dilluns, 17 de setembre del 2018

BALDELLOU. ROCA BLANCA. Via "AMIGOS DEL GALAYAR"

15/09/18. Avui el Juan Carlos proposa anar a fer una visita a la Roca Blanca (Baldellou), després dels dubtes al final ens decidim d’anar-hi. També s’apunten el Xavier i el Jaume per una banda i la Isabel i el Josep per un altre. Després de la parada al Bar Sport per esmorzar, posem rumb a Baldellou. Portem informació però com és la primera visita, fem una parell d’errades i rectificacions per la pista i al final l’encertem. Fem tres cordades el Xavier i el Jaume van a la via Biovia i els altres anem a la via Amigos del Galayar.

La via te quatre llargs de corda, és tracta d’una via austera amb algun pont de roca testimonial i un pitó, dificultat mantinguda en el V/V+, roca bona en general però cal estar atents doncs encara hi han alguna pedres inestable. Els dos primers llargs son per fissures díedres, fan falta friends grossos repetir el Camalots 3 i 4, els altres dos llargs son per plaques, díedres on el friends petits ens aniran bé. Via d’aventura total, amb trams amb herba.

Primera ascensió: 2001
Per: J.Marmolejo, J. Cauvet, D. Pouget
Equipament: algun pont de roca i un pitó testimonial.
Material: 12 cintes exprés, bagues per savines, i bagueta petita per pont de roca, joc de friends fins el Camalot 4, repetir 3 i 4, més algun mitja/petit, 1 estrep opcional.
Dificultat. V/V+ (1pas A1) a equipar.
Orientació: Sud.

Aproximació: Travessem Baldellou i seguim la pista direcció est, deixem a ma dreta un trencall què va al càmping. Seguim flanquejant fins a l’alçada d’una granja a mà esquerra. Més endavant trobem una corba, contra-corba (tancada) en aquest punt surt una pista a l’esquerra amb forta pujada, si anem amb un cotxe baix l’haurem de deixar aquí, si anem amb un cotxe alt/4x4, podrem pujar per aquesta pista fins a trobar un altre pista a l’esquerra en mal estat, aquí haurem de deixar el cotxe. Pugem per la pista fins a un coll, on ja veiem les parets, baixem fins a una clariana, arbre amb placa amb el nombre 17 pintat. En aquest punt (fita) hem d’agafar un corriol què va cap a un torrent, el travessem i anem seguint corriols amb alguna fita i/o intuïció fins a peu de via. El bosc és força tancat amb vegetació emprenyadora. De 1 a 0,45h depent d’on deixem el cotxe.

Descens: Del cim anem a l’esquerra (ponent) fins a un coll per on baixem a retrobar el camí de l’aproximació.

Primer llarg, segueix un marcat díedre/fissura què cal seguir, dificultat mantinguda i escalada atlètica. 1 pont de Roca, R1 45m 2 parabolts.

Segon llarg, sortim per una placa pitó nosaltres hem fet un pas d’A1 i després hem posat un pont de roca petit (Kevlar 3mm), i anem a buscar un fissura díedre per on pugem fins a sota d’un sostre, el flanquegem a l’esquerra fins a un arbre, després per placa pugem fins a un arbre on muntem la R2, 30m, 1pitó i una baga al arbre. Entren 2 Camalots del 3 i dos del 4.

Tercer llarg, sortim per placa i seguim un sinuós díedre en tendència a la dreta, un cop superat sortim a una zona de grades/feixa. R3 al peu d’una placa, fletxa picada, 50m, 1pitó, 2 ponts de roca.

Quart llarg, sortim per ladreta de la placa fins a un desplom, petit flanqueig a l’esquerra fins a sota d’un gran bloc, el superem amb bavaresa, després traspassem un feixa fins el ressalt final, pujar per uns fissura, començament desplomat després per placa fins el cim. R4, 30m, 1 pont de roca.

En resum, bona via d’aventura, una mica herbosa, a equipar. Curta, intensa què no et deixa indiferent. Recomanable per a tots terrenys què els agrada trastejar.

Per: Isabel Notivoli, Josep Estruch, Juan Carlos Sánchez, Joan Asín.
Via Biovia : Xavier Samsó, Jaume Galban.