divendres, 14 d’abril del 2023

Via DRAGONSTONE. DRAGON ROCK. SAMAZAR.

14/04/23. Avui escollim una via més curta orientada a l'est. Avui el sol a guanyat la partida i s'ha fet notar.

Avui anem dues cordades, primer aniran l'Agustí i el Ramir i amb la Isabel els seguirem.

Una via amb un segon llarg més difícil què la resta de via. Avui hem passat calor....

Per: Ramir Aparisi, Agustí Pallarès, Isabel Notivoli, Joan Asín.

DADES:

Primera ascensió: novembre 2017.

Per: Steve Broadbent, Dave Arthur.

Equipament: totalment neta.

Material: 12 cintes exprés llargues, friends del Totem negre al C4, repetir algun mitja gran, tascons, bagues per a merlets/blocs, va bé una de molt llarga.

Orientació: oest. sol al matí.

Dificultat: V+ segon llarg, la resta  V/IV.

Roca: Quarsita.

Accés: De la Casbah anem a Idougnidif i agafem una carretera a la dreta, passem pel coll Tnine Toudma, seguim recte passant per Ighir on agafem el trencall de la dreta a Tamdkrt, abans d'arribar-hi passem pel peu de la Paret amb dues cases.

Aproximació: Evident, aparquem abans de les cases i pugem directament a peu de paret. 15 minunts.

Descens: del cim seguim la cresta a la dreta amb alguna desgrimpada fins atrobar un gran cable on fem el primer Ràpel de 30m a una terrassa on trobem un segon Ràpel aquest de 60m. Compte al recuperar el ràpels, costa.

Primer llarg, pugem un contrafort per una fissura, anem a l'esquerra i pugem a sobre d'un gran bloc on muntem la R1, 15m, IV.

Segon llarg, és el més difícil, pugem per l'esperó fins a una fissura horitzontal, anem a l'esquerra, el Ramir i l'Agustí passant per la fissura de l'esquerra on és pot assegurar V+, nosaltres de la fissura horitzontal hem pujat directament per un sinuós díedre, no és pot assegurar, V+ expo, seguim pel díedre què és deixa fer millor. R2 25m, V,V+,V-.

Tercer llarg, seguim per l'esquerra pujant un primer ressalt i seguim per un díedre fins a sobre del segon ressalt. R320m, IV-,IV.

Quart llarg, seguim crestejant fins el peu d'un agulla, R4 25m, IV,III.

Cinquè llarg, pugem l'agulla a sobre hi ha una instal·lació reunió/ràpel, nosaltres hem flanquejat a la dreta, amb una desgrimpada i seguim fins a un coll, muntem reunió en un gran bloc. R5 30m, IV,III. Creiem què aquí hem sortit de la via.

Sisè llarg, pugem per un esperó, fins a un collet i passem a l'altre vessant, pugem per un marcat díedre què ens porta directament al cim. R6 35m, IV+,V. Creiem què hem fet una variant de sortida.