diumenge, 15 de juny del 2014

SANT HONORAT, vessant NORD, Via "WASH MACHINE"

coll de Mú
14/06/14. Avui toca buscar l’ombra ja fa dies que el sol escalfa de valent. El passat estiu en Ferran Rodríguez va obrir una nova via a la dreta de la clàssica via Núria a la vessant Nord de Sant Honorat, una bona opció per a un dia com avui, amanida amb un entorn místic i solitari. La “meteo” però no acaba d’estar clara, en algun moment pot caure un xàfec, allí o allà? o no.
Per accedir a peu de via anem pel coll de Mú (podem accedir a prop amb 4x4) i seguim la vira de les Orelles què ressegueix totes les parets fins què queda tallada, un ràpel de 30m justos ens deixa a prop de l’inici de la via. Agradable i original aproximació on cal calcular entre 45minut i 1h, si no ho coneixem bé.

Una mica més avall trobem les restes d’una “Wash machine (rentadora)” què és va utilitzar en un anunci i què la llençaven des del cim, segons sembla.
les orelles

seguim la feixa

preparnt el ràpel de 30m

la restadora que trobarem a peu de via

ressenya a la nochedelloro
La via puja per la gran placa directament on anirem trobant panxes, on és concentren les dificultes. Els quatre primers llargs son els més mantinguts on alternem l’escalada lliure i l’Ae, haurem de vigilar el fregament de les cordes en els llargs 1,3,4 i 5. Els dos darrers llargs baixa la verticalitat, amb un darrer pas de 6a (no obligat) per sortir al cim. La roca tot i ser bona pel què fa al característiques  de la zona, encara podem trobar còdols voladors què ens afegeix atenció o neguit. Una via ideal per l’estiu, el sol hi toca sobre les 14:30/ 15 h. La via guanyarà molt amb les repeticions i és des vindrà una clàssica estiuenca de ben segur, els exigent amb la roca bona espereu una mica encara. Fins el V+ cal escalar amb assegurances justes, per sobre d’aquesta dificultat estan més juntes.

Quan arribem al cim el comença una remo de torns què mica en mica van guanyant protagonisme, comencem a baixar acompanyats de gotes d’aigua sense gaire intensitat. Passem per l’ermita en runes del cim de Sant honorat i baixem direcció és fins què trobem un cartell agafem un corriol a dreta direcció Hostal del Boix, continuem direcció sud fins a trobar un altre cartell aquí agafem la direcció Oest cap el coll de Mú. Les gotes han anat creixent i quan estem a l’alçada de la paret del Mú ens cau un xàfec impressionant, ens em pogut guarir sota els desploms d’aquesta paret. Hem estat durant mitja hora espectadors d’accepció d’un espectacle d’aigua, caient per tot arreu les parets han agafat vida. Poc després torna a sortir el sol i podem arribar sense més problema al cotxe.

Una ascensió molt recomanable per l’aproximació, escalada i el retorn, té tots els ingredients per a convertir-se amb una clàssica.

DADES:
Primera ascensió: Juliol del 2013, en quatre dies.
Per: Ferran Rodríguez.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts 10mm.
Material: 17 cintes exprés, estrep i semàfor d’aliens opcional.
Dificultat obligada V+/Ae

Per: Juan Carlos Sánchez i Joa Asín.

passos d'Ae al segon llarg

inici del tercer llarg
alternem el lliure i l'Ae

al quart llarg

darrer llarg

el xàfec

veneit desplom

Parce ha dit...

Ei Joan!!!
Recordo que estava obrint la Llamp de Llamps a Vilamala també em va agafar una tempesta d'aquestes i sort en vaig tenir d'un forat per aixoplugar-m'he.

Les escorrenties de l'aigua per sobre la roca i les cascades d'aigua per tot arreu eren un espectacle bellíssim. Una d'aquestes fotos que has penjat m'he n'ha fet recordar.

Després, vaig tenir que sortir del cau i continuar escalant, uf uf!!

Parce

Ei Lluís gràcies a l'acollidor desplom vam poder gaudir de la tempesta. En el nostre cas després vam poder continuar sense problemes, però en el teu déu n'hi do. Records.