diumenge, 21 de desembre del 2014

ABELLA DE LA CONCA, SERRA DE CARRÀNIMA (noves vies)

UNA MICA D’HISTÒRIA

Amb el incansable aperturista Remi Brescó, havíem quedat per obrir alguna via, no hi ha paret on hi hagi una via del Remi. Quedem el 4/02/14 per anar-hi a una paret sense vies on ell ha anat iniciant itineraris. Quan parem per esmorzar m’ensenya tres opcions, un sostre, unes plaques i un díedre què enseguida em crida l’atenció....així que cap el díedre de cap.
Quan estem davant la paret enseguida vas veiem possibles línies, el díedre serà el primer. En Remi ja té dos llargs oberts, entrem per una feixa rampa fins a la R2 al peu del díedre. Aquest dia obrim quatre llargs fins el cim i muntem els ràpels.
El 25/02/14 tornem a fer la via i netejar-la i posar alguna peça més. El resultat la via DÍEDRE “KANTARIN”
El 17/05/14 tornem a quedar amb el Remi, però hi ha novetats ha obert tot sol la via INNER de les Plaques i tres llargs d’una fissura que va a l’esquerra del marcat sostre què serà l’objectiu d’avui. Entrem per una zona ajaguda per la via de les plaques i flanquegem fins a la R2, fem el tercer llarg i quedem al peu de fissura que ha resultat més desplomada i treballosa del què semblava, déu n´hi do. Un darrer llarg ens deixa al cim. Quan estàvem obrint la fissura passant uns nois per peu de via i ens diuen què estem a l’ull de l’Elefant, doncs ja tenim el nom de la via L’ULL DE L’ELEFANT”.
Des del dia que vam obrir el díedre teníem posat l’ull a un marcat esperó, en Remi va anar a posar dos parabolts (per fer la reserva).
El 27/11/14 quedem per anar a l’esperó, també s’hi apunta el Luichy. El primer llarg és força entretingut i ens porta el seu temps. Encara ens dona per fer un altre llarg fins el peu de l’esperó. El 16/12/14 hi tornem, fem un primer llarg per l’esperó també entretingut i un segon on el Luichy ha apurat els 60m, per a les repeticions serà millor muntar una reunió inter mitja. Hi han dos projectes més iniciats i altres projectats....Mentre fem la cervesa surten els diferents nom al final li posarem ESPERÓ DELLÀ, en referència a la Conca Dellà on es troba aquesta zona. El 22/12/14 ens trobem a Isona amb el Remi i el Josep què anaven a picar a la via del sostre, tot i què no era la primera intenció amb el Joan Baraldes ens animem i obrim la via AINA, de tres llargs de corda. A finals de desembre en Josep Solé i Remi Brescó obren la via 20.000 gossos.
El 17 de gener del 2015 amb el Juan carlos i el Remi comencem un nou projecte, el 18 de febrer l'acabem. Via Tempus Fugit, ja és una relaitat.
les vies
COM ARRIBAR-HI
De Isona anem a la L-511 i agafem el  trencall d’Abella de la Conca, abans d’arribar trobem un marcat revolt de 180º on surt una pista asfaltada de la corba (petit cartell a Bóixols). Anirem seguint sempre els trencalls de l’esquerra fins arribar a les parets, aparcarem en una zona d’escalada esportiva on hi ha una font.
Aproximació evident, cal seguir la pista i pujar directament pel pendent, quan més a prop de la paret millor, 10/15min depenent de la via escollida.

LES VIES
Les vies han quedat semiequipades, algunes més i altres menys, però serà necessari portar un bon assortit de Friends, des d’aliens petits fins el Camalot del 3 i el 4 opcional en algun cas. Amb una dificultat obligada de V+/6a a equipar. La roca és bona en general però haurem de vigilar, doncs s’ha netejat el mínim necessari. Totes les vies és baixen amb ràpels.

ressenya Remi Brescó

ressenya Luis Alfonso "Luichy"
ressenya via AINA

ressenya 20.000 GOSSOS, Remi Brescó

Enhorabona a tots els aperturistes ! ja ens heu posat deures eh ! sembla prou maca la zona, ideal per dies d'hivern anticiclònics no?

Lluís Nadal ha dit...

Es veuen atractives, caldrà fer una visita aviat. Gràcies per la feina!

Jauem ideal per l'hivern i la tardor.
Lluís a veure que et sembla, encara estan tendres però.

Moltes felicitats.Aquestes vies les apunto, poca aproximació i baixada rapelant. No m'ha quedat massa clar on és la paret, abans d'Abella agafar un trencall,a l'esquerra? és que que va a la roca Viella?.

blog del guillem ha dit...

Mol be... esteu en plena forma, gracies per obrir vies ...... encara que queden una mica fora de les meves actuals possibilitats, sempre es de agrair la feina ben feta.
Guillem

Mingo has d'anar cap a Bòixols.
Guillem gràcies, per cert avui hem obert un altre via Aina, je,je.

Els visas ha dit...

Hola companys:
Moltes gràcies per aquestes descobertes, no deixaré pasar gaire temps sense visitar-les
J. Estruch

Josep és un bon lloc, si es van repetint, les vies podem quedar força bé.

Miquel Vilaplana Abadal ha dit...

Incansable Remi i companys, una aportació important al patrimoni de l'escalada.Gràcies!!

Sergi Martínez ha dit...

Collops!!!!
Com hi aneu obrint....
S'hi haurà d'anar a treure el nas i la pols als friends.....

Ja estàs tardant Sergi...el lloc és molt tranquil