divendres, 28 de juliol del 2017

MONTSENY. LES AGUDES. Via TERRA INCÒGNITA.

26/07/17. Aquesta via feia temps què la volia fer, però sempre què lo proposava o ja l’havia fet el company o no venia de gust. Però sempre hi ha un dia què la proposta quadre. Havia quedat amb el Manel i al final s’ha afegit la Isabel.
Hem tingut dues errades una a l’Autopista, ens hem passat la sortida de Sant Celoni i l’altre què hem arribat a Santa Fe passant pel Turó de l’Home, finalment arribem a l’aparcament. L’aproximació en contra l’hem trobat a la primera, tot i què el dia està emboirat. Hem fet tota la via entre boires i a bona temperatura.

La via va buscant-se pas entre aquesta morfologia caòtica, enllaçant els trams més escalables, algun tram una mica rebuscat. Està molt equipada amb parabolts i algun pitó. Presenta una escalada atlètica i haurem d’afegir alguna assegurança (friends).
Aquesta déu ser una de les més repetides per l’equipament i dificultat.

Primera ascensió: estiu 2008
Per: Xaro Gandia, Laura Piferrer, Josep Mula.
Equipament: Pràcticament equipada amb parabolts i algun pitó casolà.
Material: 10 cintes exprés, tascon i friends fins el Camalot 2, 3 plaquetes recuperables.
Dificultat: 6b. Obligada V+/A0-A1.

Aproximació: Aparquem al Km 23,8 de la carretera de Santa Fe a Viladrau. Pugem per un camí fitat, amb forta pujada. El tram final segueix una tartera, fins què veiem a la dreta,  l’esperó per on comença la via del Vol de l’home ocell. Passem pel peu de l’esperó i seguim flanquejant seguint fites què ens porten al peu de via, nom pintat.

Descens: Pugem crestejant fins el cim de les Agudes, baixem per la vessant sud fins el coll de les Agudes on agafem el camí PR cap a Santa Fe. Quan arribem a la font del Brianço agafem una pista què seguim, quan trobem els senyals del PR què surt a la dreta NO l’agafem, seguim per la pista fins què gira 180º seguim pel camí/pista de l’esquerra “fita”. Seguim fins a trobar les fites de pujada què ens deixen just al cotxe.

La via és fàcil de seguir per l’equipament existent. Una bona via per pujar a les Agudes amb set llargs de corda, força mantinguts.

Per: Isabel Notivoli, Manel Benavent, Joan Asín.

R1
cinquè llarg i R5
al desplom del sisè llarg
setè llarg

Ei! al final l'has pogut fer! Enhorabona.

Si Jaume, feia temps què estava pendent.