diumenge, 8 d’abril del 2018

ROCAMAURA. Via POSEIDON

5/04/18. Avui no posem rumb a ponent, com de costum, el posem cap a llevant. Feia molt temps què volia fer una visita a la Rocamaura a l’Estartit. Com a primera visita optem per la Via Poseidon.
Anem fins a l’Estertit i pugem per la urbanització Horata, pugem fins el carrer Atlantic, aparquem just a l’alçada de la paret (petit aparcament per 3 o 4 cotxes a la dreta).
Aproximació evident fins a peu de paret, on identifiquem l’inici. La via està totalment equipada, encara què ens anirà bé portar el semàfor d’aliens i un Camalot 1 per l’inici del tercer llarg. La via te quatre llargs de corda amb un canvi a la R2, es pot fer amb tres (nosaltres ho hem fet així). Via de caire esportiu, amb assegurances què obliguen a escalar entre elles, la dificultat obligada és de V+/Ae, roca excel·lent.
Pensàvem fer dues vies però amb una n’hem tingut prou per aquesta primera visita.

Oberta : 10/12/2012
Per: Zollo Pintiado, Pep Castro.
Equipament: totalment equipada amb parabolts i algun pitó.
Material:12 cintes exprés, semàfor aliens i un Camalot .
Dificultat: 6a+. Obligat V+/Ae
Catologació: ****S 2,5
Descens:  Del cim agafem la pista i la seguim en direcció oest, quan gira a la dreta agafem un corriol que segueix cap a l’oest i ens deixa a la carretera, 15 minuts.

Primer llarg, pugem un ressalt i seguim la placa, per agafar i sortir del primer parabolt hi ha un passatge difícil, després seguim fins el peu d’un díedre on passem a la gran placa, pugem fins un desplom on trobem uns passatges atlètics i després un díedre ajagut ens deixa a la R1.

Segon llarg, seguim per un terreny ajagut què va agafant vertical fins a una placa vermella  (3 parabolt) després seguim fins a un desplom amb un passatge atlètic i ja més fàcil arribem a la R2.

Fem un canvi de reunió cap a l’esquerra i trobem la R2’.

Tercer-quart llarg, sortim per un passatge desplomat molt atlètic , possible posar-hi on camalot 1, superant aquets tram, el terreny s’ajeu i fàcilment arribem a la R3. Anem a buscar una placa equipada amb 2 parabolts què ens porta al cim. Aquests dos llargs és poden enllaçar.

En resum una via curta, intensa què no et deixa indiferent. Recomanable.

Per: Ramón Prades, Armando Cobo, Joan Asín.

Enhorabona! vau saber triar el lloc! nosaltres ens vam quedar per Montserrat amb un dia ventós i ennuvolat, per sort no va ploure.

Jaume això va ser el dijous que va fer un dia molt bo. Dissabte vam anar ala Garraf escalada de consolació