dimecres, 22 de maig del 2019

SÒCOL DEL MONT-ROIG. SECTOR AIGUABARREIG. Via ROCO PUNT EXTREM.

21/05/19. Seguim progressant adequadament, avui li posem una mica més de “pebre” i anem a la via “Roco punt extrem” de la factoria Juan Gutiérrez &Cia. Aquesta via l’anàvem seguint quan ens trobem al Juan a “can Pere” de Camarasa. La via la van comença a la primavera del 2018 i vam haver de deixar-ho per la canícula de l’estiu. A finals de setembre reprenen les tasques i finalment el 24/11/1918 fan la seva presentació en societat fent l’integral.
La via té sis llargs de corda per aquesta caòtica paret entre feixes i herba, deixent un bon itinerari (sembla mentida). Déu n’hi do la “currada” de neteja. La via està totalment equipada en les plaques, però trobarem fissures netes on haurem d’equipar donant-li el punt. Tots els llargs tenen el seu punt. La via la podem fer amb lliure fins el 6c+ (diuen) però la podem fer amb V+/Ae amb alguna “trampa” algun allargo pot anar bé.
Aquesta via li toca el sol així què cal evitar en temps de calor, avui ja ha justejat, tot i què la brisa del congost ha amainat la sensació.

Primera ascensió: 24/11/18
Per: Juan Gutíerrez, David Domínguez, Miguel Angel García, David Palau.
Equipament: Parabolt, 1 pitó , 1pont de roca. Pràcticament equipada.
Material: 14 cintes exprés, joc de Totems, a les fissures per equipar s’utiltzen friends petits, si repetim algun podem anar més tranquils, estrep i un allargo si anem justets.
Orientació: sud.

Aproximació: deixem el cotxe a la boca nord del túnel de la presa de Camarsa. Retornem a la boca sud on trobem una escala de gat per on baixem. La via comença a uns 50m, zona d’escalada esportiva, placa amb el nom a peu de via.

Descens: del cim anem en direcció oest per un camí fitat què ens porta al camí de la Cova del Tabac i què ens retorna a la Presa. 45 minuts.

Primer llarg, comencem amb uns passatges d’Ae sortim el lliure en tendència a l’esquerra a agafar un altre ressalt per una placa vertical passatge d’Ae i sortim en lliure per un díedre fins arribar a un arbre on anem a la dreta per una zona herbosa (fàcil) fins el peu d’una placa on trobem la R1.

Segon llarg, segueix una placa la dificultat és concentra a les tres primeres xapes després la dificultat va baixant fins arribar a la R2.

Tercer llarg, comencem per un díedre a equipar, anem a la dreta fins  una placa abans d’entrar a la R3.

Quart llarg, comencem per una placa i anem a l’esquerra a buscar un díedre desplomat per on pugem, cal equipar la fissura, al final sortim a la dreta passatge atlètic, un cop superat trobem un altre ressalt abans d’arribar a una feixa on trobem la R4.

Cinquè llarg, sortim a l’esquerra a buscar una fissura per on pugem, passatge atlètic i seguim fins a trobar la R5. És recomanable seguir per la feixa a l’esquerra (fita) fins el peu de la placa final. Muntar R en un arbre.

Sisè llarg, és el més tranquil tot i així és bo, primer per placa i després per un díedre fins el cim on trobem la R6.

Via Recomanable.

Per: Isabel Notivoli, Joan Asín

Enhorabona, ja comença el caloret per aquí. Això quan va ser?, perquè el dilluns vaig estar caminant per la zona.