dimecres, 20 de novembre del 2019

VILANOVA DE MEIÀ. PAS NOU. Via DE LES 5 FEIXES.

19/11/19. Avui ens veiem obligats a canviar de plans, quan arribem a Artesa la trobem sota una espessa boira i amb ambient gèlid...Esmorzem i la cosa segueix igual, la Isabel proposa anar a fer la via 5 feixes al Pas nou, dit i fet posem rumb a Vilanova de Meià. El dia és esplèndid, però la temperatura molt baixa.

La via 5 feixes com el seu nom indica és una via què va superant ressalts i travessant  feixes, és una via doncs discontinua i amb poc ambient, però això no treu què hi hagi llargs interessants.

El primer llarg estava a l’ombra i ens a costat amb les mans gelades i hem fet un pas d’Ae... després al sol la cosa ja ha anat millor.

La via és ràpida.

Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.

Primera ascensió: octubre 2015
Per: Antoni Alarcón, Joan Baraldés.
Equipament: Totalment equipada.
Material: 12 cintes exprés, joc de friends fins #2, per algun allargament i reunions improvisades.
Dificultat: 6a. Obligada V/Ae.

Aproximació: La via comença al mateix peu de carretera 5F pintat i fita.

Descens: Del cim caminant seguint corriols i fites direcció oest, què ens porta fins a la carretera.

Primer llarg, pugem directament des de la carretera, trobem un passatge de placa vertical i difícil (no obligat, Ae) seguim per un esperó i sortim a una gran feixa, seguim fins a muntar la R en un arbre o amb friends.

Segon llarg, pugem directament per una placa amb uns passatges verticals, la dificultat decreix fins arribar a un a un altre feixa, seguim fins a l’altre ressalt on muntem R2.

Tercer llarg, seguim per un esperonet passant entre uns arbres fins a la R3.

Quart llarg, canvi de reunió fins al peu del següent ressalt. Pugem fins a un desplom què superem en tendència a la dreta, amb bones preses. Un cop passat aquest tram anem a buscar un díedre per on pugem fins a la R4. Aquests és el millor llarg de la via.

Cinquè llarg, l’itinerari original va per l’esquerra flaquejant per la feixa i atacar un ressalt. Nosaltres seguim per una variant oberta després i què dona més continuïtat. Pugem directament fins a un pont de roca i seguim una fissura ascendent a l’esquerra, amb un primer passatge més exigent (no obligat) al final hem muntat R amb friends i un arbret.

Fem un canvi de R per la feixa fins el peu del darrer ressalt.

Sisè llarg, pugem directament amb un passatge desplomat al final, va bé posar-hi un friend #1.

En Resum una via no via de ressalts, amb llargs interessant. Bona com a segona via a fer o per dies rars.

peu de via a la carretera

tercer  llarg

sortint del díedre del quart llarg

Ha començat fort l'hivern meteorològic, que no pas el cronològic! com es menja això d'una via no via?

Doncs tens llarg-feixa-llarg-feixa.......al final son 6 ressalts i 5feixes com el seu nom indica.