dijous, 16 de gener del 2020

ÀGER. AGULLA DE L'EMBUT, via "EL CHICO MOÑÓN". PARET DE XURULLA, via "ERMITAÑO"

15/01/19. Posem rumb cap a Ponent, passant per les boires de la plana i què deixem en darrera quan agafem alçada cap a Àger. Quan agafem el trencall de la pista, sorpresa!! Estan fent tasques forestals i un camió talla el pas? Dubtem i al final ens esperem una estona fins què acaben d’omplir el camió i ens deixem passar.

Avui la intenció és enllaçar dues parets, comencem per l’Agulla de l’Embut on fem la via “El Chico Moñón” una via re-equipada i què han variat lleugerament el segon llarg deixant algun passatge més exigent. El Josep allarga una mica el quart llarg pujant per un esperó (a equipar) fins a la feixa superior. Del darrer llarg seguim la feixa i camí de baixada i anem fins el peu de la paret de Xurulla, passant pel peu de la via Monsiaca. Un cop al peu de via dubtem per on comença la via “Ermitaños”, al final la localitzem, hi ha una E picada al peu de via. Via amb un tercer llarg molt exigent on haurem de de fer en Ae/A1, sinó fem 6c.  Del cim anem a buscar la baixada cap l’est.

Una bona combinació amb vuit llargs de corda què ens ha deixat satisfets.

Per: Josep Estruch, Joan Asín.

DADES Via EL CHICO MOÑÓN

Primera ascensió: 1995.
Per: Felipe Obaga, Manel Pedro.
Re-equipada: 2004 Marcos Díaz.
Equipament: parabolts del 10.
Material: 12 cintes exprés. Tramposa/antena opcional per algun allunyament.
Dificultat: 6b. Obligada V+/A0.
Orientació: sud.

Primer llarg, placa ajaguda amb un tram més vertical per entrar a la R1.

Segon llarg, placa vertical i mantinguda on hem d’anar a la caça del parabolt, algun pas allunyat, pot anar bé una tramposa/antena sinó fem 6b.

Tercer llarg, sortim a l’esquerra i seguim pla placa amb un passatge desplomat en un ressalt.

Quart llarg, seguim en tendència a l’esquerra fins a la R4, nosaltres no l’hem fet i hem traspassat la feixa pujant per un esperó fins a la feixa superior.

DADES Via ERMITAÑO

Primera ascensió: 2006
Per: Marcos Díaz, Olga Serna .
Re-equipada: 2004 Marcos Díaz.
Equipament: parabolts del 8 i algun pitó.
Material: 14 cintes exprés. Joc de friends fins el #2.
Dificultat: 6c. Obligada V+/Ae.
Orientació: sud

Primer llarg, comença per una pla vertical amb un aspecte rar de la roca, però què resulta més bona què l’aparença què té. Arribats al primer parabolt hem d’anar a la dreta a buscar el segon què està una mica lluny (tram expo, és pot posar algun friend amb habilitat), seguim per placa vertical i després per un esperó fins a la R1.

Segon llarg, de tràmit caminat per un bosc penjat fins el peu de la paret R en un arbre.

Tercer llarg, per una fissura vertical pugem per la dreta, molt mantingut i vertical què fem en Ae/A1 sinó fem 6c, fins a un sostret  on anem a l’esquerra per un díedre i sortir a l’esquerra per unes grades de IV fins a la R3.

Quart llarg, molt ben trobat, sortim en flanqueig aeri a la dreta i seguim per una placa vertical fissura-da amb bones preses, seguit un slab en tendència a l’esquerra per sortir per un díedre al cim.

Unes vies exigents amics, sort de la canya !