dissabte, 2 de març del 2024

Via LA PIQUE LONGUE. LA GRANOTA. MONTSERRAT.

2/03/24. La via Pique Longue és una bona opció per a fer metres de placa Montserratina, amb una dificultat mantinguda de V grau, trobarem passatges amb roca polida què li donen un plus, amb un curt sisè llarg de 6a (V+/A0), el podem evitar per la dreta ara amb graons. El dia ha començat amb sol però al mig dia s'ha tapat i ha bufat el vent gelat, sort què ens ha agafat al darrer llarg.

Per: Juan Carlos Sánchez, Joan Asín.

Primera ascensió: 1990

Per: Jordi Coma, Nando Dalmases, Marcel Millet.

Equipament: Parabolts, espits i un pitó.

Material: 13 cintes exprés.

Dificultat: 6a. V+/A0 obligat, si no fem el sisè llarg V obligat.

Orientació: est.

Descens: En ràpel per la via. Nosaltres hem baixat caminant, de la R7 pugem al cim i baixem per l'altre vessant, poden posar un passamà, un cop al coll, seguirem corriols, tot pujant pel costat d'un cable de vida, fins a trobar el camí de Sant Joan per on tornarem al Monestir, més o menys una hora.

Els dos primers llargs, van per la placa del SALME, un primer per un esperó/díedre, el segon pugem pel díedre i passem a placa de l' esquerra per on seguim fins a la R2, trams amb roca polida, mantingut en el Vgrau.

De la R2 pugem caminant fins a trobar el camí, anem a l'esquerra i pugem per la dreta de l'esperó.

El tercer llarg va per placa mantinguda fins a trobar una R nosaltres l'hem fet. Uns  metres més amunt hi ha un altre. El quart llarg  puja per la placa passem la R i seguim per placa amb una fissura, després s'ajeu i per un díedre arribem a la R4. El cinquè llarg surt a la dreta i puja per la placa/díedre fins a un coll R en un arbre. El sisè llarg és una curta placa amb tres parabolts, vertical i mantinguda amb forats &a o V+/A0, el podem evitar per la dreta, pujant per uns graons metàl·lics. Seguim caminant per l'aresta amb una línia de vida (cable) fins el peu del darrer esperó. El setè llarg segueix l'esperó vertical i mantingut on cal anar cercant el passatge.

setè llarg

arribant al cim

Una via ben maca i amb poca aproximació,llàstima que està quedant relliscosa de tantes repeticions. La darrera vegada que la vaig fer em va sorprendre la roca llimada i sense grip de les primeres tirades. Bona opció la de baixar caminant !

Si, Jaume està polida la roca