dilluns, 25 d’agost del 2025

Via NORMAL. PILIER SAINT MARTIN. CANIGOU.


25/08/25. El Pilier de Saint Martin és una bona via què cal repetir de tant en tant. Avui el motiu ha estat què la Isabel la té pendent.

La via és fa en set llarg de corda normalment, està totalment equipada però aniran bé els Camalots 2 i 3 per a la R5.

Una via recomanable.

Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.



DADES 

Equipament: parabolts i químics.

Material: 10 cintes exprés, algun friend, C2 i C3 per a la R5.

Dificultat: 5b. 6a si fem l'entrada directa.

Orientació: oest.

Roca: granit.

Aproximació: Des de Vilafranca de  Conflent, agafem la carretera cap a Vernet les bains, seguim fins a Castei, el creuem i a uns 500m de la sortida trobem un aparcament a la dreta. Hi ha una edificació de SAUR. pugem entre mig de l'edificació i anem a la dreta a buscar el peu del "Pilier". 5 minuts.

Descens: del cim baixem per una canal (vertical) a la dreta, anirem trobant fites. 30minuts.

Primer llarg, placa vertical exigent on cal trobar el passatge, després seguim una fissura/placa, per l'esperó. Trobem una R, aquí en ajuntem amb l'estrada normal de la via, seguim per un díedre i a sobre trobem la R1.

Segon llarg, sortim a la dreta i pugem per un díedre fins l'esperó (R) seguim per una canal fins a un arbre on muntem la R2.

Tercer llarg, seguim per un esperó ajagut amb ressalts R3 en un arbre.

Quart llarg, sortim a l'esquerra i fem un ressalt, seguim per una aresta horitzontal. fàcil i seguim per la placa vertical i díedre fins a la R4.

Cinquè llarg, pugem per placa vertical amb fissura, passatge atlètic, un cop superat anem a la dreta en diagonal ascendent. Un ressalt ens deixa al peu d'una placa negra. Pugem fins a un desplom on muntem la R5 C2-C3 i un parabolt.

Sisè llarg, pugem per la placa ajaguda què va guanyant verticalitat , passatge en bavaresa i atlètic, després baixa la dificultat, seguim fins a la R6.

Setè llarg, aresta horitzontal  fins a la Canal R7 en arbre.














FOTOCIM

dissabte, 23 d’agost del 2025

Via LUBELLINE. CALAMÉS.


22/08/25. El temps ha canviat i fa dies què tenim ruixats a les tardes per la Cerdanya. Avui anem a Calamés un bon refugi per a dies inserts. Quan passem el túnel de Puimorens el dia està ennuvolat i pujos ?, ens arribem a Camalés i anem fins a peu de via i per sort està seca, uff....

La via té cinc llargs de corda força mantingut amb el cinquè grau i una mica més, alternant plaques amb trams verticals i atlètics. Graduació Francesa exigent. Via totalment equipada amb parabolts, algun friend pot anar bé (opcional).

Per: Aris Miranda/Carles Ferré. Felip Linares/Joan Asín.



DADES

Equipament: Totalment equipada amb parabolts i dos pitons.

Material: 12 cintes exprés, algun friends opcional.

Dificultat: 5c-.

Orientació: sud.

Roca: Calcari.

Aproximació: Haurem d'anar a Tarascon i agafar la carretera què va a Massats i passa pel poble de Calamés. A la sortida del poble trobem un aparcament on deixar el cotxe. Pugem cap el poble i on cop passada l'Església trobem un camí marcat vermell-groc, què ens porta cap a les parets, passat el primer grup de parets, agafem un corriol què ens puja a la zona del Pilier des Cathares, nom pintat a peu de via a la dreta de la paret. 20minuts

Descens: Del final de via seguim l'aresta cap a ponent fins a una torre de guaites en runes, seguim un camí (fites) què ens retornem a l'aparcament. 45 minuts.

Primer llarg, segueix un sinuós esperó fins a la R1.

Segon llarg, un passatges atlètics donen pas a uns passatges de placa entre dos parabolts, cal anar a l'esquerra. seguim per una grada i un ressalt atlètic per entrat a la R2.

Tercer llarg, sortim a la dreta i seguim per la placa amb ressalts, passatges en adherència.

Quart llarg, sortim verticalment per placa vertical amb passatge atlètics (bones preses) després per placa/esperó. R4 a la dreta en una placa.

Cinquè llarg, llarg mantingut. Uns passatges atlètics donem pas a una placa ajaguda què ens porta a un ressalt vertical amb passatges atlètics un cop superats seguim fins a un altre ressalt on trobem un passatge amb preses petites què cal trobar. Seguim fins a la R5. 


















FOTOCIM

FOTOCIM

dimecres, 20 d’agost del 2025

Via PILICHAN. SÒCOL DE NARIEDA OEST.


14/08/25. Aquesta via em faltava de fer de les vies darrerament obertes al Sòcol. Després de fer la via Josep Fatjó, anem a fer-la.

Aquesta via té dos llargs de corda, un primer per placa ajaguda què va guanyant verticalitat i un segon amb una segona part exigent, vertical i mantinguda on cal trobar els passatges.

Bona via amb un segon llarg molt bo.

Per: Felip Linares, Joan Asín.

DADES

Equipada: 2023.

Per: Franc Gracía, Francesc Lavaquiol, Òscar Fernàndez,  Miquel Garrell, Ramón Rubio.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts.

Material: 12 cintes exprés. Si no fem 6a, portar una tramposa llarga.

Dificultat: 5c-.

Orientació: oest.

Roca: Calcari.

Aproximació: A la carretera C-14 un cop passat Coll de Nargó i abans d'Organyà, trobem a la dreta la carretera què porta a Alinyà-Cambrils, un cop passat el pont agafem la carretera a l'esquerra direcció Fígols d'Organyà. Trobem un primer aparcament reservat a Bombers/Emergències, seguim i aparquem al següent a l'esquerra. Creuem la carretera i un corriol ens porta a un camí transversal, el seguim a l'esquerra i pugem a busca la paret, anem a l'esquerra fins a peu de via, nom pintat.

Descens: En ràpel per la via o caminant, pugem uns metres i seguim les fites cap a l'esquerra, passant pel peu de l'esperó Xelo-Bam, i ens porta a la pista. La seguim i trobem uns cartells, agafem el camí de l'esquerra què ens retorna a l'aparcament. Calcular uns 30 minuts.

Primer llarg, per placa ajaguda què va guanyant verticalitat, trobem algun pas més exigent i una corda fixa abans d'arribar a la R1.

Segon llarg, Comença per un placa vertical què és deixa fer, fins què guanya verticalitat i poques preses, el primer passatge cal trobar-lo, sinó fem 6a portar una tramposa llarga. Un cop superat la dificultat baixa una mica però mantinguda en el 5c, cal anar navegant  fins a la R2. Avui el llarg ha sortit en lliure...










FOTOCIM


Via JOSEP FATJÓ. SÒCOL DE NARIEDA OEST.

14/08/25. Al Sòcol de Narieda la Pilà Perales, Miquel Garrell i Ramón Rubio ens deixen un nova via què dediquen al seu Gran Amic Josep Fatjó. És una via de dos llargs de corda i una dificultat de 4b/5b amb un passatge un pel més exigent al segon llarg. És la via més accessible de la zona.

Per: Joan Castelltort, Felip Linares, Joan Asín.

DADES

Equipada: juliol 2025

Per: Pilà Perales, Miquel Garrell, Ramón Rubio.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts.

Material: 13 cintes exprés.

Dificultat: 5c-.

Orientació: oest.

Roca: Calcari.

Aproximació: A la carretera C-14 un cop passat Coll de Nargó i abans d'Organyà, trobem a la dreta la carretera què porta a Alinyà-Cambrils, un cop passat el pont agafem la carretera a l'esquerra direcció Fígols d'Organyà. Trobem un primer aparcament reservat a Bombers/Emergències, seguim i aparquem al següent a l'esquerra. Creuem la carretera i un corriol ens porta a un camí transversal, el seguim a l'esquerra i pugem a busca la paret, anem a l'esquerra fins a peu de via, noms pintat.

Descens: En ràpel per la via o caminant, pugem uns metres i seguim les fites cap a l'esquerra, passant pel peu de l'esperó Xelo-Bam, i ens porta a la pista. La seguim i trobem uns cartells, agafem el camí de l'esquerra què ens retorna a l'aparcament. Calcular uns 30 minuts.

Primer llarg, per placa amb bones preses.

Segon llarg, la placa guanya verticalitat seguim amb bones preses amb un passatge al mig més exigent.









FOTOCORDADA