dimarts, 17 de novembre del 2009

Estany de Fontviva

14/11/09. Desprès de la primera gran nevada del passat cap de setmana, calia aprofitar-ho, per fer la primera excursió amb raquetes de l'hiver 2009-2010.
El dia surt força bo, esmorzem tranquilament i passem per Enveig a recollir a la Glòria i en Xavier. L'excursió triada es la de l'estany de Fontviva.

Un cop a Porte seguim la pista que surt a la dreta i s'endinsa per la vall, hi ha rètol indicador dels llacs. A uns 3,5 Km deixem el cotxe al primer aparcament que trobem a la dreta, just quan la pista baixa i veiem el llac del Passet.
El camí surt a l'altre costat de la pista, hi ha un indicador. Comencem amb les raquetes a l'esquena, doncs no hi ha prou continuitat de la neu, però una mica més endavant ja trobem prou neu per calçar-nos les raquetes.
inici de l'excursió

El camí va pujant en direcció a un collet, des on es veu el llac de Fontvia. Baixem i passem pel costat de les restes del refugi que se'l va endur un allau l'any 2005. La vista del llac i l'entorn nevat es magnífica i amb una soledat total.

pujant cap el collet

passant pel costat de les runes del refugi

en Xavier sobre de la taulada del refugi

Flanquegem el llac per l'esquerra i fem una parada a l'altre costat per dinar a sobre d'unes pedres en una mena de balcó amb vistes al llac mig gelat encara.
flanquejant el llac

vista del llac mig gelat

El retorn el fem per l'altre costat, seguim flanquejant fins agafar una vall direcció Est (Carlit). Baixem fins el torrent que hem de creuar per anar a buscar el camí dels enginyers cap a la dreta que ens du pel mig del bosc fins a la pista (aparcament), seguim la pista 1,5 km tot passant pel llac de Passet i arribar a on hem deixat el cotxe.
Ha estat una agradable excursió amb raquetes, amb bones vistes i millor companyia. La durada es d'unes 3h més o menys.

passant el torrent amb les raquetes

arribant a la pista

Joan, Montse, Glòria i Xavier

Antoni ha dit...

Hola Joan soc l'Antoni Peris i navegant per internet he trobat el teu blog, veig que seguiu en la bretxa i per cert sense gaires canvis, records a la Montse