dijous, 25 de febrer del 2010

CAM NOU BARRIS, via Somni de tardor

24/02/10. Aquesta tarda amb l' Antoni hem anat a fer la darrera via de 5 que han obert la colla de veterans. Fa sol, cosa estranya, però amb una mica de vent que no ens molestarà.
L'aproximació cada cop la fem per un lloc, però al final sempre arribem. No hi ha totxo sense vies per tot arreu, el lloc s'ha convertit en un santuari d'escalada esportiva, tret de les vies obertes per la colla de veterans, estudiosos del lloc que han buscat la manera de connectar agulles quedant vies de tres llarg prou apanyades i la prova és les seves repeticions.

El primer llarg comença just a l'aresta a l'esquerra de la somni de primavera, surt amb flanqueig IV,fins una canal on agafem la paret vertical i mantinguda amb pres cantelluda V+, després la placa s'ajeu IV+ fins arribar a la reunió.

El segon llarg de tràmit caminem uns metres fins agafar el segon pany de paret, passatge de Iv per superar un ressalt, seguem per una placa ajaguda III,II, fins un altre ressalt IV per entrar a la reunió. En el nostre cas (cordes de 60m) vam seguir fins muntar la reunió abans del darrer llarg.

El tercer llarg és vertical i mantingut, comença amb passos fins on cal anar buscant el pas (V+), la roca que ha estat sanejada, fa dubtar la seva solidesa al començament però esta força be, un pas desplomat ens barra el pa, cal buscar la col·locació per arribar a unes bones preses(6a), seguim uns passos de V per encarar la darrera placa (V+), hi han forats per la banda dreta. Estic content per que m'ha sortit net.

Baixem amb dos ràpels, el dia comença a allargar-se mica en mica i la temperatura va agafant grau, aviat la primavera.

Per Antoni Gómez i Joan Asín

sortint del tram vertical del primer llarg

Antoni entrant a la R1

al segon ressalt del 2ºllarg

en plena acció al 3er llarg

el 3er llarg des de la 3ªReunió

aquest cop la foto l'hem fet a baix

Joan sembla que les tardes van allargant més no? una via més interessant del que sembla des de baix aquest Somni de trador!

Jaume la tarda ja comença a donar de sí. De fet aquesta via encara no l'havia fet per l'aspecte, però m'ha agradat força.