dijous, 11 de març del 2010

PIC DEL MARTELL, via DIAGONAL PASATIEMPO

10/03/10.Aquesta tarda havíem quedat amb Antoni, com és costum, per anar a escalar. Després de la nevada del dilluns, només ens quedava la possibilitat d'anar cap a el Garraf. La via escollida ha estat la diagonal pasatiempo. Aquesta via és una de les més llargues del Pic de Martell, llargs atlètics i poc equipats, on cal anar posant tascons i/o Friends.

La temperatura és baixa seguint la tònica d'aquest hivern, però amb la seva dosi de "moralina" ens hi fiquem. Al peu de via trobarem el nom pintat.

El primer llarg comença amb una placa amb bones preses/bústies però que cal tibar,fins arribar a un pitó amb una baga, seguim per una placa ajaguda de l'esquerra un buril fins un ressalt amb un pitó amb baga. Reunió en una plataforma 2 burils.

El segon llarg sortim per una placa amb una fissura, replà (possible reunió), ara tenim davant un díedre, canal a l'esquerra, superat aquest tram seguim recta, espit, pugem per unes grades verticals a la dreta fins un pitó. Flanquegem a l'esquerra, dos pitons enllaçats amb bagues, amb un pas de V+, per entrar a una placa compacte fins a la reunió, un espit.

El tercer llarg és el més mantingut, davant ens trobem un díedre canal, passatges atlètic. Superat aquets tram ens trobem una reunió. Seguim a l'esquerra, tram herbós, un mur vertical ens deixa sota d'una bavaresa, on cal posar assegurances, V+, reunió en un espit i arbre.

El quart llarg surt a la dreta per un díedre fins sortir a una zona herbosa i de grades, per on pujarem fins el cim.

La temperatura ha anat baixant hi ara ja fa fred, marxem cap l'aparcament amb les vistes de la posta de sol, sempre gratificants.

Per Antoni Gómez i Joan Asín

entrant a la R1

a la placa d'entrada a la R2

entrant a la R3 després de la bavaresa

al díedre del darrer llarg

aguantant el fred

anem cap l'oest que es fa fosc

No us espanta res, mira que al Martell a les tardes d'estiu no s'esta malament pq no hi toca el sol; suposo que devieu anar a la tarda. Sou més que valents. Salut

Sembla un bon recurs per una tarda, me l'apunto que no la coneixia.
Veig que aquí no hi ha quedat neu, però deuria fer fred, fred, valents!!

Mingo,Jaume, aquest hivern ens ha tornat immunes,la via està orientada al sud quan vam comença tocava encara el sol, però enseguida va marxa i el fred va guanyar terreny.