diumenge, 23 de maig del 2010

Serra de Sant Joan, via: Xics "Antirobo"

22/05/10. Aquest dissabte havíem quedat amb en Juan Carlos per anar a fer la via Xics Antirobo, que va veure al bloc d'en Pastes de pedra i just aquesta darrera setmana en Wolfgang (La Tibu) la van fer el passat dissabte, amb les seves explicacions ens van acabar de convèncer. En Jaume també s'apunta així que repetim cordada.
Un cop a Montinessell seguim la pista i un cop passat el coll, per anar a les vies del pany central, seguim fins a trobar una casa en runes on deixem el cotxe. L'efecte blocaira fa que ens trobem una cordada de Lleida preparan el material, petem la xerrada i fem el mateix.
A l'altre costat de la pista hi ha una fita que ens indica el camí. Tota l'aproximació esta amb fites, amb una pujada forta i constant, cal comptar en 45/60 minut.
En Jaume te la panxa regirada hi ha fet una parada d'emergència.

Avui comença en Jaume, el primer llarg va per unes plaques amb la roca una mica trencada, però sanejada, fins un ressalt vertical A0, amb un passatge obligat al final, per la dreta del parabolt surt millor. Després un flanqueig a l'esquera per terreny més fàcil ens deixa la R1. Quan arribem a la reunió en Jaume decideix baixar doncs la panxa segueix fent de les seves, així que un ràpel i cap a baix.
En Juan Carlos i jo seguim, petita negociació i al final segueix-ho jo.
El segon llarg podríem dir que és com una escala al revés, un seguit de sostres que et fa dubtar de que puguis passar-hi. Uns primers passos de Ae porten a una sortida espectacular en lliure V+, per equipar un pas amb un friend i seguir amb A1 fins sortir en lliure fàcil i entrar a la R2, el llarg va passant i flanquejant sostrets.
El tercer llarg segueix per un díedre de roca vermella amb sensació de trencada però que aguanta,uns passos d'A1 i sortida per terreny vertical V+ fins a la R3.
El quart llarg és el més tranquil, sortida amb flanqueig a la dreta i pujar recte IV+, fins un ressalt A1 un cop superat segueix un díedre mantingut en V on cal posar alguna assegurança. R4.
El cinquè llarg surt a l'esquerra per un llarg flanqueig per sobre de desploms, foto obligada de la via, un cop s'acaba el flanqueig segueix per un díedre, atenció la reunió esta a la dreta i cal fer un flanqueig per una placa. R5.
El sisè llarg surt per una placa ajaguda que dona pas a un desplom amb una entrada atlètica de V+, uns passos de A1 , seguim amb una dificultat de IV+, fins sota d'un altre desplom que és pot assegurar amb friends, el passatge és estrany cal col·locar-te be i quan fas el pas sembla més fàcil. Unes grades ens deixen a la R6.
D'aquí un curt llarg de III fins el cim.
El descens nosaltres l'hem fet seguint la carena cap l'oest, per corriols fins un coll on trobarem un ràpel de 25. Seguim una feixa cap a l'est fins trobar una canal per on podem des grimpar un ressalt. Després anem baixant per intuïció en direcció a la pista, on hem arribat en 1h, en Jaume ens ha vingut a buscar amb el cotxe, cal comptar uns 15 o 20 min. més.
En resum via atlètica i espectacular, molt ben trobat el traçat i assegurada. Cal portar alients, friends fins el 3 de Camalot i tascons que és poden posar molt bé. Via dura que de ben segur és tornarà una clàssica.
Per Juan Carlos Sánchez i Joan Asín

primer llarg, les plaques d'entrada i el pas del desplom

superant l'espectacualr segon llarg, ballant amb sostres

al díedre del tercer llarg

tercer llarg pas després del pas d'A1
quart llarg flanqueix i passatge d'A1

l'espectacular flanqueig del cinquè llarg

al cim i fent el ràpel

lux ha dit...

Joan! Felicitats! que ràpid!
a mi també em va fer molta patxoca la via! es veu realment espectacular!
i això que darrerament em fa una mica de mandra haver d'agafar massa l'estrep,
però sembla que l'has de currar prou..
aixxx... supos que ja hi començara a apretar la calor...

Felicitats per la via,
Esteu molt forts !!

salut i a tibar

Felicitats parella, aquesta via li vaig comentar al col.lega quan la vaig veure el primer cop i després de les explicacions del Wolfang i vostres, ja queda apuntada, però com comenci apretar la calor, ho haurem de deixar per després de l'estiu.
llàstima de no saber-ho pq em va fallar el company i vaig anar a fer una caminadeta per la zona de Sta fe a Organyà.
Salut companys

Lu és una via que no regala rés i els estreps els fas servir a quasi totes les tirades si el grau es de V+,6a, dissabte no va fer calor, crec que encara és pot anar algunes setmanes més.
Joan gràcies.
Mingo és una via que et deixa content, encara no fa gaire calor i és pot anar però sense trigar gaire. Fa ràbia quan no et quedes penjat haurem d’obrir un xarxa de contactes.

Llorenç ha dit...

Vaja!! tothom em va parlant d'aquesta via darrerament! caldrà anar-hi, aixó si, sembla dura...molt tirar de fifi i estrep! i arribar a dalt amb butifarrons!...millor deixar-lar per diumenge!!! je je je!
Merci per la piada!

Doncs si que té bona pinta, si! M'apunto això que dieu que la calor encara és suportable!

Llorenç feia temps que no tenia agulletes el dia següent d'escalar.
Joan tal com esta el temps encara hi ha laguna oportunitat, abans que arribi el calor insuportable.

Bona via no? però de pencar-hi fort veig! enhorabona!

Jaume la via no regala res surt content, el traçat esta molt ben buscat. Records