diumenge, 18 de juliol del 2010

ARIÈGE, ROC BLANC 2542m

17/07/10 dissabte. L'Ariège és un racó força interessant del Pirineu, avui la intenció és anar a fer-hi un cim. A partir del llac de Matamala (D16,Les Angles) entrem amb en un mar de boira i que ens acompanyarà bona part del dia. Hem d'arribar fins el bonic poble de Querigu i tot seguit trobem el poble de Le Mas a la sortida trobem a mà esquerra una pista asfaltada que ens du al Refugi forestal de Laurenti, on deixem el cotxe.

El dia segueix emboirat decidim pujar fins el llac de Laurenti i després ja veurem. El camí esta força ben traçat amb trams de pedra. Arribem al llac tapat per la boira, però que té el seu encant. Flanquegem el llac per la dreta i enfilem la vall.

Un cop passat el llac el dia és va obrint de mica en mica fins a quedat un dia radiant. Davant nostre sobre un cercle de parets i cims. El camí esta molt ben marcat, va guanyant alçada per la banda dreta de la vall.
L'anem guim fins el coll de Laurenti passant alguna congeste de neu. El coll és estret i ens regala una magnífica vista de l'altre vessant amb un mar de núvols i la dent l'Orlu traient el coll per sobre.

Del coll seguim el camí ara més escarpat fins el cim del Roc Blanc de 2542m. El cim és molt estret amb unes vistes impressionants. Cim molt agradable de fer amb unes 2:30,3:00h de pujada. El retorn el fem pel mateix camí de pujada.