dijous, 23 de setembre del 2010

GORRA MARINERA, via DEL BUEN AMIGO

22/09/10 tarda. Aquesta via fa temps que la tenia a la llista fins avui que ens hem decidit amb l’Antoni a anar-hi, en Joan B i en Lambert ens faran companyia a la Sultains of swing. No he trobat informació tret de la ressenya a lanochedelloro (onaclimb).

La via esta equipada amb parabolts del 10, cal portar 10/12 cintes exprés, reunió i estreps. Dificultat obligada de V+, passos d’Ae desplomats i mantinguda en V, les assegurances estan justes. Llàstima que la línia la creuen altres vies, però és el que passa quan es forcen vies on ja hi han altres.
El primer llarg és curt, comença a l’esquerra de la Sultains of swing, amb un tram fi fins a superar el primer parabolt, és fa millor per la dreta de la vertical del parabolt, en tendència a l’esquerra anirem trobant algun ressalt  fins a la R a l’esquerra de la bauma . V+,V.
El segon llarg comença amb uns passos desplomats en Ae, una sortida de V+ fins el proper parabolt i després la dificultat baixa una mica  V. La R la trobem a la placa abans d’entrar a un altre bauma, 2 parbolts.
El tercer llarg segueix la mateixa tònica una entrada en Ae, aquesta però amb una sortida en lliure amb bones preses V, seguim per un esperonet  amb algun pas més fi V+. La R la trobem a la placa de la dreta d’una bauma 2 parabolts.
El quart llarg, surt per un ressalt vertical amb bones preses V fins arribar a un forat, superem el desplom en Ae i després tenim una sortida molt vertical  i mantinguda d’uns 4 o 5 metres fins al proper parabolt V+, després la dificultat va baixant progressivament fins arribar a la R dos parabolts a la dreta de la vertical.
Quan arribem al cim ens envolta la boira que fa estona que esta donant voltes, en Joan B i en Lambert han preparat el ràpel que aprofitem.
Avui però la cosa no acaba aquí continua.........en una segona part.
Per Antoni Gómez i Joan Asín.

al primer llarg a l'entrada i arribant a la reunió

el segon llarg comença amb un Ae

l'Antoni sortint de la verticalitat del quart llarg

les dues cordades al cim , nosaltres amb la boira

Bona activitat, aquesta via es veu interessant, amb les assegurances justes, per escalar amb carinyo...felicitats a tots dos!

Jaume les sortides en lliure cal tibar i buscar les preses.