dilluns, 7 de març del 2011

CAMBRESDASE, corredor BOUGNAGAS, 250m 55º,IV

CIRC DEL CAMBRESDASE
6/03/11.  El circ del Cambresdase a l’hivern agafa caràcter, essent un bon camp per les ascensions de corredors i escalada mixta. Avui amb en Xavier ens arribem per a pujar el corredor Bougnagas.  L’aproximació la fem per l’estació d’esquí de Sant Pere dels Forcats, pugem  amb raquetes per les pistes fins el plató superior. Un cop a dalt del darrer arrossegador,entrem al bosc per agafar un camí (traces) que ens portem fins al peu del circ.

itinerari
El corredor Bougnagas queda amagat, no és veu però s’intueix. Pugem direcció a la canal central per anar en tendència a la dreta a buscar el corredor. La neu esta fonda, primer seguim unes traces que van al corredor gigolo però aviat les deixem per obrir traça fins arribar a un ressalt  rocós que ens tanca el pas. Ens encordem per encarar uns 30 m de terreny mixta on trobem un pitó que assegura aquest tram delicat. Continua  un altre llarg de 60m molt encaixonat que li dona ambient. Un darrer llarg per pendents de neu ens deixa a la carena cimera després de superar la cornisa per l’esquerra.
El descens el fem per la canal central.
Corredor interessant amb tram central mixta que li dona caràcter. Cal portar micros i friends fins el 1 de camalot. En total hem estat 7hores en total.
Per Xavier Samsó i Joan Asín

pujant per les rampes inicials

ressalt rocós

el ressalt vist des d'alt

tram encajonat

darrer llarg

al cim i vista del corredor

seguim per l'aresta per anar a buscar la canal central

Una canal prou maca, veig que de neu no en faltava, fins a sobre genolls i més!! El cercle de Cambredaze és impresionant tot i el modest tamany.
Aquí tan sols hi he fet ascensions amb esquís.

Ostres que guapo tot això, ja li dic amb meu col.lega que m'hi porti a fer corredors. Felicitats

carles ha dit...

Moltes felicitats. Vosaltres ereu els que ens veu pica la vía.
Quina casualitat.
Quin dia de rasca eeh?. jejeje.
Carles.

Jaume, Mingo un bon racó per fer corredors.
Carles quina casualitat, feia molt de fred, je,je.

S'agraeix poder llegir de tant en tant alguna història més alpina.... A veure si amb aquestes nevades, d'aquí a unes setmanes tornen a estar en bones condicions!