dilluns, 7 de març del 2011

Tossa Rodona 2601m, amb raquetes

5/03/11. La Coma d’Engràrcies és agraïda quan hi ha neu i les darreres nevades l’han deixat per a poder-la aprofitar. Arribats al coll de Pimorens (1915m) deixem el cotxe a l’aparcament força concorregut avui.

itinerari
Només creuar la carretera ens calcem les raquetes, agafem unes traces que no deixarem fins el cim. Primer  anem per la banda dreta de la vall fins passat el col·lector d’aigües (presa)  des d’on seguim en tendència a l’esquerra a buscar un marcat esperó. Pugem per l’esperó per flanquejar lleugerament a l’esquerra i entrat a una torrentera que un cop superada ens deixa a gelat, avui la neu però esta força bé. Del coll seguim per la comada carena fins el cim, un autèntic mirador que un plató on ja podem veure el cim a l’esquerra i el coll al front. Travessem el plató i ara el pendent s’adreça fins arribar al coll, sempre amb algun pas més o menys obligat sobre tot quan està val la pena de no perdés.
En total hem estat unes quatre hores en pujar i baixar.
Per Montse Pueyo i Joan Asín

trobem una bona traça
seguim per la vall
superat l'esperó

al fons és pot veure el coll
al coll
darrera pujada abans del cim
al cim, un bon mirador
la vista cap l'oest

Un cim amb bona companyia, veig que hi ha molta neu, deuries extranyar els esquis no?

Ei Jaume el pla era anar amb raquetes, ara que els esquís haurien anat molt bé a la baixada.