dijous, 23 de juny del 2011

MIRANDA DE CAN JORBA. Via ENTRE LÍNIES

Can Jorba
 22/06/11. La via va per la placa de l'esquerra de la via Queralt Xènia que segueix una marcada fissura, sense equipar, que comparteix uns metres al segon llarg, segons hem pogut esbrinar, ja que d'aquesta via hi ha molt poca informació.
La via ha estat oberta per baix  en tres cops, el dimarts 14 vaig obrir el primer llarg en solitari, l'endemà vam tornar amb l'Antoni per obrir el segon llarg, amb la sorpresa de trobar unes bagues de ràpel en un arbre. Després de buscar informació veiem que possiblement coincidim uns metres amb la via Queralt Xènia.
Aquest dimecres hi tornem arribant fins el cim.

ressenya i itinerari
El primer llarg hem d'entrar entre la vegetació per anar a buscar una placa, vertical i mantinguda  fins que anem en tendència a l'esquerra a buscar una llastra i entrar a la R1 30m.
El segon llarg va a buscar un díedre, seguim a l'esquerra fins un arbre (bagues ràpel) pugem per la placa primer i després en tendència a la dreta per una vira i seguir directament per la placa fins a la R2 32m.
El tercer llarg sortim en tendència a l'esquerra superant tres ressalts on hem de controlar la roca, flanquegem a la dreta a buscar una placa canal, ara amb bona roca, fins sota un sostret amb un pas atlètic. Una placa amb bones preses ens deixa a la R3 55m.
El quart llarg és tràmit sortim per una placa ajaguda fins un gros pi, d'aquí podem pujar recte amb només un ressalt amb bona roca que s'ajeu ràpidament fins una savina al cim. R4 30m.
El descens l'hem fet amb un primer ràpel de 30m directament de la savina, fins a la R3 i dos de 60m.
La via està equipada cal portar 10-12 bagues exprés, bagues per savines i ponts de roca. Opcionalment algun friend pot ser útil. Hi ha alguna excursió entre assegurances. La via encara esta tendra pot saltar alguna pedra i trobarem terra fins que no plogui amb ganes.
Per Antoni Gómez i Joan Asín.

l'Antoni al primer llarg

al díedre del segon llarg

al cim

Felicitats pel Sant i la via Joan, Bona revetlla.

Felicitats per partida doble.

Gràcies Jaume i Mingo

Enhorabona!! Sembla estrany que encara hi càpiga alguna via més, aquí.... Serà una bona idea per alguna tarda!

Ei joan,
Felicitats,

Ens has fet el regal de sant Joan !!

salut i a tibar

Ei Joan's ja podeu anar-hi, encara q està una mica tendra i terreta però.

Joan Prunera ha dit...

Felicitats per la via i pel sant... m'agradaria probar-la però sembla una mica "trencadota"... i al meu company no li fa gens de gràcia això...

Gràcies Joan igualment. La via amb el pas de cordades quedarà be, és qüestió d'esperar una mica.

RUMBA TEAM ha dit...

ep Joan, no fa pas gaire vaig escalar la via mes a l'esquerra i precisament m'ho vaig mirar! i no ens hi varem posar precisament per no tenir clar per on anava la queralt, hi vaig veure algun pito i cordinos bastant desperdigats i alguns sense sentit d'algun posible enbarque o rapel abandó,...sigui com sigui felicitats per l'apertura i a veure si m'hi acosto a netejar una mica..Salut
Rumbateam

Llorenç ha dit...

ep! felicitats! ara entenc les trucades de dilluns al matí!! je je je! te bona pinta...caldrà fer-li alguna visita matinal!

Ei Bernat nosaltres només vam trobar una instal·lació de ràpel a un arbre. La Queralt Xènia va per la fissura de la dreta.
Llorenç aquella tarda vaig anar-hi i vaig fer el primer llarg, je,je.

Llorenç ha dit...

bones!

aquest matí n'hem fet la repetició!...
Primer llarg guapo,
segon a part del moment de superar la sabina...la resta guapo
Tercer, uf...raro i amb moltes excursions..la tercera xapa encara la busco ara....
quart,raro....i amb massa tentacions en sortir per la Sol solet...

Roca molt millor de la que ens pensavem! ara cal esperar a que plogui per que netegi de sorreta! la feina de neteja feta sembla bastant potent!!
Felicitats!

Ei Pirata enhorabona per la repetició tens una birra pagada....

albinix ha dit...

bona via pero falta un parabolt despues de la 4 xapa del tercer llarg solsament per guia les cordes i no facin caure pedres pel fregament felicitats

Ei albinix, el tercer llarg l'haurem d'arreglar una mica més.

RUMBA TEAM ha dit...

Ep,l'altre dia la varem repetir!
Felicitats, lògica i ben trobada!
per a mi els talls més bruts si passa perfectament.i vaig passar amb cintes i algun cordill per pont de orca i sabines.