dimecres, 18 d’abril del 2012

MONTSERRAT, CÀMPING, EL DRU via GASTÓN VA BUFAT

17/04/12. La zona del càmping és un bon recurs per anar-hi per la tarda, sobre tot a l'estiu o matins del hivern. Les vies de varis llargs de corda i amb poca aproximació. Avui però tot i que les prediccions eren de bon temps hem passat fred, aquesta primavera ens està portant neu i fred...i sembla que no canvia.

LA PARET DEL DRU, CÀMPING
Aquesta tarda amb en Ferran i en Xavi anem a la via Gastón va Bufat. La via ens ha sorprès, els espits i parabols estan força oxidats, el grau va car i cal escalar entre assegurances. La dificultat obligada és de 6a, la roca als llargs quart i cinquè (segons la ressenya) cal controlar-la.

itinerari i ressenya d'en Luichy a la nochedelloro

RESSENYA
Primera ascensió: ?
Equipament: espits als tres primers llargs i parabolts a la resta (estan rovellats)
Material: 15-17 cintes exprés, un alien groc pel penúltim llarg opcional.
Dificultat: 6c+ (en lliure)
Dificultat obligada: 6a,Ae
Aproximació: Des del Monestir anem al càmping, seguim el camí direcció a Sant Joan. Tot just passat una tanca, agafem la primera canal fressada que trobem a mà dreta. Pugem fins a peu de l'esperó on comença la via, cal agafar els espits de l'esquerra.
Ll1 Comença amb un pas difícils (A0) de placa fins a un llavi on la placa desploma, nosaltres hem anat per l'esquerra a buscar una llastra i recte a munt fins a la R1, 15m.
Ll2 i 3. Aquest dos llargs els hem fet junts. Sortim directament a la vertical del primer espit per anar amb tendència a la dreta a agafar l'esperó per on pugem fins a la R2. Aquest tram és vertical i mantingut (pas de baga i algun A0 en el meu cas). 20+20m.
Seguim per l'esperó amb preses més bones, perdent verticalitat a mida que anem pujant.
Ll4. L'aspecte de la roca canvia, pugem un tram més ajagut fins a un desplom que cal superar amb un pas força atlètic (possible pas de baga) uns metres vertical i després és surt a una terrassa, atenció a les pedres soltes, torbem la R4 a la dreta. 25m
Ll5 Aquest llarg va en tendència a l'esquerra per un tram vertical amb roca a controlar, fins a un esperó per on pugem directament primer vertical i després s'ajeu, corda fixa. 30m
Ll5 pugem per la dreta d'una llastra fins arribar a un desplom (possible posar una alien groc),  per superar-lo cal anar a buscar un merlet  (pas de baga). Seguim per la placa que va perdent verticalitat. 20m. Farem un canvi de reunió .5m.
Ll6 Sortim en tendència a l'esquerra per la placa vertical i difícil on haurem d'anar escalant entre assegurances al mig trobem uns passatges desplomats. Llarg mantingut amb bona roca i assegurances allunyades.30m
Descens: Nosaltres hem anar a buscar els ràpels de la via Queralt Ona de  l'esperó d'Esparraguera, a l'esquerra cal desgrimpar fins a trobar-los. 2 ràpels de 60m.
Informació: colla xapoutot, Manel&Ita, Pijuclimb.
Per Ferran Suils, Xavi Giné i Joan Asín.

al curt però intens primer llarg

entrant a la R4

Xavi treballant-se el cinquè llarg

mentrestant a la reunió fem passar el fred.......

mantingut sisè llarg

al cim

FOTOMATONS

Enhorabona, una via on no hi regalen res! la seva veina Directa Americana em va agradar molt, aquesta la tinc a la llista, a veure si afluixa el fred i hi anem alguna tarda.

llembresku ha dit...

Ei Joan i companyia!!!! Felicitats per la via!!! Un bon viot on s'hi ha d'apretar de valent, eh?
Salut!!!!!!

molimolano ha dit...

Ei, he vist cares ben conegudes, sobre tot una. Felicitats pel viote!

Jaume aquesta està amanida amb essència rovellada....
Ei Albert déu n'hi do amb la via. no regala res.
Montse amb la cara més coneguda feia molts anys que no ens havíem vist.