dilluns, 17 de setembre del 2012

MIRANDA DE LA PORTELLA, via CADE

16/09/12.  Aquesta via oberta ja fa 55 anys, és una gran clàssica on trobem  una escalada variada i atlètica.

Montserrat avui està ennuvolat, com l'idea és fer una matinal, quan ens trobem amb en Joan B, enseguida ens posem d'acord. Aquesta via fa molts anys que la vaig fer, la via va ser reequipada pel cinquantenari del CADE. Trobarem escalada artificial, díedres, xemeneia i plaques, un bon recorregut per diferents tècniques d'escalada. Com em deia en Juan Carlos fa uns dies la xemeneia del segon llarg, cada dia és més estreta o nosaltres més amples, tot i així és un llarg curiós.

RESSENYA:
Primera ascensió: octubre 1957
Per: J.Santacana, J.Vendrell i germans Pons.
Equipament: espits, burins, parabolts, pont de roca.
Material: 10cines exprés, semàfor aliens i camalot del 1, estreps. Una o dos plaquetes recuperables.
Dificultat: Ae, V+
Dificultat obligada: V/Ae.
Informació: escalatroncs
Aproximació: Des de Can Massana agafem el camí cap el refugi d'Agulles, abans d'arribar a la portella, agafem un corriol que baixa i ens porta fins a peu de les parets. Un cop al peu de la Miranda de la Portella, haurem de grimpar uns metres fins a peu de via.
Primer llarg: comença amb uns passos desplomats d'Ae, després perd verticalitat fins a sortir en lliure (hi ha un cap de burí, portar plaqueta). La roca en aquest tram té aspecte de trencada.
Segon llarg. Aquest llarg pot ser molt difícil o molt fàcil, dependrà de la tècnica i amplada personal. Un llarg totalment en xemeneia, podem posar un alien i camalot del 1 o similar en algun forat. Reunió a sobre de la gran llastra.
Tercer llarg. Passem a la placa i en flanqueig vertical anem a buscar a l'esperó. Seguim amb uns passos de Ae per sortir en lliure per una placa, on haurem d'anar navegant.
Quart llarg. Sortida amb un pas Ae i V+, després anem cap a l'esquerra a buscar un díedre que ens porta al cim.
Descens: amb un ràpel de 20 m.