dimarts, 23 d’octubre del 2012

MALANYEU, PARET DE L'ALTAR, via VINGA VINGA

23/10/12. Ahir vam estar treballant amb en Ramón a una nova via. Ens va costar trobar l’entrada, tot i que pel lloc més evident ja hi ha un projecte?. Tot just vam fer un llarg molt treballós, humit i acompanyat en algun moment de pluja. Al final se’ns va fer tard i vam baixar ja de nit…..
Avui no teníem ganes de tornar-hi, així que ens hem pres un descans actiu i hem anat a Malanyeu. El Ramon proposa la via Vinga Vinga de la Paret de l’Altar, jo no he escalat encara en aquesta paret i tenia ganes de anar.hi.

la paret de l'altar
L’escalada en aquesta via és plaent, amb plaques calcàries típiques de Malanyeu, ben assegurada on cal escalar, el darrer tram però el farem en Ae o 6c si li veiem el color.  Una via molt recomanable i que ens ha cridat l’atenció que només s’ha fet 30 cops (segons el llibre de visites), pot arribar a ser la clàssica d’aquesta paret sens dubte.

ressenya
RESSENYA:
Primera ascensió: febrer 2008.
Per Francesc Suñol en solitari.
Equipament: parabolts de 8 als llargs i 10 a les reunions.
Material: 20 cintes exprés i estreps.
Informació: Muntanyenc
Aproximació: Abans d’arribar a Malanyeu trobem una pista a mà esquerra. La seguim fins arribar a l’alçada de les parets, trobarem un bon lloc per aparcar a la dreta. Retornem uns metres i pugem pel bosc, trobarem alguna fita, fins a peu de la via.
El primer llarg segueix una placa made in Malanyeu, mantinguda i vertical on anirem navegant per trobar el millor camí.
El segon llarg té la mateixa tònica, però cap el final flanquegem a la dreta a buscar un altre placa que ens porta a la R2.
El tercer llarg, de tràmit és un canvi de reunió per una feixa herbosa.
El quart llarg, esta dividit en dues parts la primera va per una placa/esperó amb una dificultat mantinguda amb passos de V+. La segona part ens presenta una placa vertical i vertical molt equipada Ae. En aquest llarg faran falta una vintena de bagues exprés.
Descens per la mateixa via.
Per Ramón Prades i Joan Asín.
al primer llarg

des de la R1

al segon llarg

recorregut del quart llarg

Bona via Joan, nosaltres la vam disfrutar molt, l'entorn és molt tranquil i a la dreta té altres vies també interessants, vàrem quedar que hi tornaríem.

Jaume em va agradar molt, la via i el lloc

Tens raó Joan, aquesta via te tots els elements per convertir-se en una clàssica, és molt recomanable

salut i a tibar

PJ ha dit...

Doncs jo hi dic la meva i així haurem xerrat 4 de les tres cordades que han fet la via enguany.
Certament és curiós que no s'hagi escalat més. Potser pel mal aspecte que té des de lluny? Ho dic pel verd...però de fet Malanyeu és així.
Jaume, les vies de la dreta son figues d'un altre paner, eh! Ja ens ho explicaràs.
Salut i bona roca

Joan B una bona via.
Ei Pere Joan la hem fet darrera de vosaltres, també ens va estranyar que no és repetegi més.