dijous, 28 de febrer del 2013

Tarda gèlida a la via "Buriles Rojos" a la Panxa del Bisbe

27/02/13. Avui hem passat una tarda gèlida a Montserrat. Quan arribem al Monestir les restes de neu que va caure el passat cap de setmana, encara està ben pressent  a les vessants més obagues.  Enfilem les escales dels pobres amb trams nevats/gelats. Quan arribem a peu de via el sol encara hi toca, tímidament però.

Gorros hivernals

Aquesta via ja la vam fer el setembre del 2010,  però estava amb l’equipament original i vam començar per la variant directa, gaudint d’una tarda d’arqueologia Montserratina. Després ha estat reequipada pels aperturistes i ràpidament ha corregut per la bloc esfera essent força repetida.
la Panxa del Bisbe, amb tímid sol de tarda freda

Avui comencem per l’entrada original ara equipada amb parabolts inox, el primer llarg és de dificultat mantinguda i les mans és refreden ràpidament deixant un tacte de qualitat baixa, així que en més d’un pas cal pensar-ho més d’un cop abans de fer-lo.
El sol comença a retirar-se i anirem a remolc, el primer escalarà al sol i el que és queda a la reunió a l’ombra quedant-se glaçat. El segon llarg és plaent (amb sol) sort dels grans còdol, trobem dos ressalts més verticals.
El tercer llarg sortim per l’esquerra on trobem uns primers metres més verticals i que ens seguida la placa s’ajeu. Anem ràpids que fa fred...Un darrer llarg de tràmit de grimpada que el fem a la carrera, ens porta al cim.
Un ràpel de 40m ens deixa a la canal amb restes de neu, que ens fan prestar atenció fins a retrobar el camí.
INFORMACIÓ
Per: Antoni Gómez i Joan Asín
el sol correrà més al mantingut primer llarg

l'Antoni al segon llarg amb sol i gelat a la R1

corra, corra que fa fred

FOTOCIMGLAÇATS

Nosaltres també en vam glaçar però pel que veig vosaltres vareu cercar escalar a més alçada per gaudir més del fred !! je je je
salut i a escalar

Els frikis busqen aquests dies de fred per fer els encadenaments! vosaltres veig que també! quin mal als dits ai,ai,aia!!

Joan,Jaume la idea no era dolenta una vessant Oest al solet, però el fred i l'airet ens van passar factura.

Manel&Ita ha dit...

Així m'agrada no hi ha res que us pari.... Ara el fred era dur. Felicitats!!!

Manel Ita,vam apurar una mica massa aquest dimecres.