diumenge, 31 de març del 2013

ARIÈGE, PIC DE L'HOMME 2464m, amb esquís

31/03/13. Si ajuntes una regió poc comercial i un company inquiet en anar traient punta al llapis, et trobes de sobte remuntant amb esquís per l'Arièja profunda a la recerca del Pic perdut. L'Oriol ens parla del Pic de l'Home....doncs bé quan quedo amb ell ja hi comptes amb un plus d'aventura garantida.

Pic de l'Home des del final de la pista

el Pic de l'Home 2464m

Abans d'entrar al poble de Ax les Thermes (venint del túnel de Pimorens) agafem el trencall que surt a la dreta i ens porta a la vall d'Orlu. Al mig del poble d'Orgelx trobem un pont a la dreta que dona pas a una estreta pista. Remuntem la pista que guanya alçada ràpidament, fins que la trobem barrada per les congestes de neu, després de passar per dues amb ajut de les pales per obrir pas. Bé d'entrada haurem de remuntar dos o tres quilòmetres per la pista de propina (1 a 0)

itinerari
Des d'on hauríem d'haver deixat el cotxe seguim per un pla fins que el camí s'endinsa en un bosc bastant espès, cal seguir els senyals que ens facilitaran l'ascensió. Un cop superat el bosc entrem a la vall i ja veiem el cim a la dreta, superem un primer ressalt pels pendents de la dreta, seguit d'un flanqueig, ens cal prestar atenció doncs hi ha força neu i el fem deixant distància. Retornats a la vall seguim pujant fins arribar al llac de l'Aygue Longue. Aquí dubtem donada la neu acumulada, en anar al coll de la Parada o pujar per la pala. Al final ens decidim per pujar un tram amb esquís per la pala i seguir amb grampons anant a buscar l'aresta que ens porta al cim.
El cim és un gran mirador dels cims de l'entorn. A l'hora de baixar tornem a dubtar pala o coll, doncs coll. Comprovem que la neu està prou bé i que hauria estat millor pujar per aquí (2 a 0). El cim presenta una bona pala que amb bona neu i nivell, és veu molt interessant. L'Oriol i en Francesc hi tornaran segur. El descens és variat per pala, flanqueig, bosc-cros i pista.
Bona ascensió per sortir dels cims de consum massiu.
Per: Francesc, Oriol i Joan.

l'Oriol començant l'ascensió

seguint la pista, tres kilòmetres de propina

fins aquí és pot arribar per la pista

obrint-se pas pel bosc

entrant a la vall

arribant al primer ressalt amanit amb restes d'un allau

la pala del Pic de l'Home

arribant al llac i el coll al fons

pujant amb grampons per la pala-aresta

arribant al cim

Baixant

Quines raconades tan fermes! L'Arjeja amb tanta neu encara és mes aventura. Felicitats!

Bona esquiada !

Nosaltres el diumenge 24 estàvem esquiant a Ax les Termes.
Salut i a esquiar

Jaume és un racó poc explotat i solitàri.
Joan no he esquiat mai a Ax..a veeure si el proper hivern li fem un tast.