dimarts, 31 de maig del 2016

SERRA DE QUERALT, Vies MOSSÈN RAMON, MOSSÈN TRONXO

31/05/16. La predicció no és gaire bona, anuncien pluges a la tarda. Avui anem amb el Manel a la Serra de Queralt, per conèixer aquesta zona de Berga. Les vies van per una no paret de plaques verticals barrejades amb vegetació abundant. Les línies doncs van enllaçant plaques tot intentant evitar la vegetació.
Un cop passat Berga agafem la carretera cap a Sant Llorenç de Morunys BV-424, agafem el trencall cap a Queralt i aparquem al costat d’un dipòsit d’aigua.
Agafem un camí què surt al costat d’una casa , retrocedim una mica. El camí està senyalitzat amb pintura verda i blanca, quan estem a l’alçada de les vies pujarem directament a buscar una mena de tartera què seguim fins a trobar el peu de via. Nosaltres ens hem fet un bon embolic , fent un puja baixa fins a trobar el pas.
Comencem per la via Mossèn Ramon, la via està pràcticament equipada, encarà què podem posar algun flotant. És millor fer els quatre llargs, encara què és poden enllaçar, per evitar fregament. El primer va buscant-se pas per plaques, mantingut en el V. El segon és curt (10m) fem un ressalt i en seguida trobem la R2. El tercer és curiós, hem de flanquejar a l’esquerra, fent el “tarzan”, entre parabolts, bagues i arbres, també és curt. R3 incòmoda. El quart llarg és l’estrella de la via, sortim amb passatges atlètics per enllaçar amb una placa compacta, on s’imposa l’adherència, equipat amb parabolts per no patir.
El descens el podem fer amb un ràpel de 60m o dos de 30 (aconsellable).
Quan arribem a terra comencen a caure gotes...dubtem, però al final decidim anar  a fer la Mossèn Tronxo. Flanquegem a peu de paret cap a l’est fins atrobar el peu de via, pont de roca visible. El primer llarg enllaça plaques amb una dificultat de IV+,V. El segon trobem un ressalt i després seguim per terreny fàcil fins el peu d’un altre placa, ara ja no son gotes i està plovent. El darrer llarg també és molt bo, mantingut en el cinquè, encara que mullat et fa anar més atent. Del final de la via pugem fins a trobar el camí què ens retorna a l’aparcament, direcció est.
La pluja també ens acompanya en el descens.
Vies amb algun llarg interessant, però recorregut poc estètic i manca d’ambient. A tenir en compte com a pla B quan anem pel Bergadà a escalar.
Per: Manel Benavent i Joan Asín.