dilluns, 16 de gener del 2017

MONT-ROIG. PALA ALTA. COMBINACIÓ, TEMPS DE NEU-LLUÍS-BROTHERS RUÍZ

14/01/17. Aquest dissabte havíem quedat amb el Juan Carlos, el Jaume també s’apunta i finalment el Josep Estruch què busca pla, així el final omplim el cotxe. Parada obligada per esmorzar al Sport de Bellcaire, deliberació de les propostes i decisió, el Juan Carlos i el Josep van a la via l’ era dels Pardals a la Pala dels Pelats. Amb el Jaume anirem a la via del Lluís  a la Pala Alta, una via més tranquil·la i equipada. Quan arribem a l’aparcament coincidim amb el Joan Escuer i el Mamerto, incondicionals del Mont-Roig, petem la xerrada i finalment anem a escalar què ja toca.

Entrem pel primer llarg de la via “Temps de Neu”, un llarg de 45m equipat amb parabolts i un pont de roca, puja per un marcat díedre alternant entre l’esquerra i la dreta, dificultat mantinguda de V amb un passatge al mig de V+ (potser), podem posar un camalot del 3.
El segon llarg comença amb un ressalt vertical per una fissura ampla i després segueix un díedre inclinat a l’esquerra fins a trobar la R2, 20m.
El tercer llarg sortim a l’esquerra per accedir a una placa per on pugem, dificultat mantinguda de V-, R3 sota un gran desplom, 25m.
El quart llarg, l´hem fet per la via “Brothers Ruíz”, sortim a la dreta i pugem directament pel desplom, seguim per una fissura ampla i accedim a la dreta a la placa per on pugem directament. Llarg equipat, mantingut en el V+, amb un tram de 6a per accedir a la placa i primer tram, possible A0. R4, 25m.

La via està totalment equipada, passarem amb 10 cintes exprés, opcional semàfor d’aliens i camalot del 3.

Descens: Seguim la carena cap l’est fins el coll de Porta on trobem la pista què ens retorna a l’aparcament.

Per: Jaume Galban, Joan Asín.