dijous, 25 d’agost del 2022

Via "DAME MÁS GASOLINA". SERRA DEL PIC NEGRE D'ENVALIRA. ANDORRA.

24/08/22. El Xavi Bonati em va passar dues vies que ha obert al Pic Negre d'Envalira, estaven en cartera i avui ens decidim per anar a la via " Donde vas Jorgito", via que puja directament al Pic Negre d'Envalira, semi equipada i sense expansions. Fem l'aproximació però no hem trobat l'inici de la via, terreny poc definit buscant un primer pitó no hem estat capaços de veure, uff...ja tornarem.

Per aprofitar el dia anem a la via "Dame más gasolina", via de quatre llargs de corda totalment equipada amb parabolts, podem portar algun friends, a nosaltres no ens han fet falta. Via de poca dificultat en plaques d'adherència amb dos primers llargs més mantigut, la dificultat no passa de IV o IV+. Via ideal per a iniciació o sinó volem complicacions, via "love climb". Les assegurances és prenen el seu allunyament que li donen el seu punt.

Per: Joan Castelltort, Felip Linares, Joan Asín.

Primera ascensió: 4/07/22

Per: Soad, Lucia Rosselyne, Xavi Bonati.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts i algun pont de roca.

Material: 12 cintes exprés, opcional algun friend.

Dificultat: IV

Roca: Granit.

Informació: Bloc Armando Cobo, Col·leccionista de vies.

Aproximació: Del "Pas de la casa" pugem cap el port d'Envalira, aparquem en un corba tancada, peu del tele cadira Costarrodona, on aparquem. Seguim una pista cap a l'est i després remuntem per una pista fins el final Clot de les Abelletes. Hem d'anar a l'esquerra a buscar una tartera fins a peu de via. 1h. més o menys.

Descens: De l'aresta a l'esquerra a buscar el Port de Fontnegre i després a la Portella dels Isard on anem a trobar la pista d'accés. 1-1:30h.

Primer llarg per placa en adherència, anem seguint les assegurances al final anem a la dreta a buscar un díedre.

Segon llarg, seguim en adherència en tendència a l'esquerra fins a un esperó que ens deixa a la R2.

Tercer llarg, creuem una zona d'herba a l'esquerra i anem a busca un esperó per on pugem.

Quart llarg, sortim per un díedre a la dreta i pugem per un esperó i un ressalt amb passatges atlètics fins el cim.

PRIMER LLARG

SEGON LLARG

TERCER LLARG

QUART LLARG

Unknown ha dit...

Això potser et soluciona el problema que vau tenir.