dissabte, 25 de febrer del 2017

PUIG CAMPANA. Via "DIEDROS MÁGICOS"

22/02/17. El temps sembla què canviarà així què avui què encara farà bo, aprofitem per anar al Puig Campana. Els plans van variant i al final amb el Xacó anem a la via “Diedros Mágicos” una via dels Germans Gallego.

Aproximació: Des del poble de Finestrat hem d’anar a la Font del Molí i seguir la carretera asfaltada 1,5 Km fins a una corba on podem aparcar. Agafem un camí què surt al costat d’un heliport, a la primera fita què trobem, hem d’agafar un carriol què puja per un ressalt, un cop superat seguim el camí fins a peu de paret, l’haurem de resseguir fins a trobar el peu de via. 1h.
La via “Diedros Mágicos” és molt evident, un marcat díedre al mig del sector central.
 Un cop a peu de via comencen els preparatius, el Xacó ja ha fet la via així què em tocarà començar, així ell farà de primer les què no va fer l’altre cop.

Primera ascensió: 16-17/11/ 1981
Per: Miguel Ángel, José Luis i Juan Carlos García Gallego.
Equipament: Poc equipada amb alguns parabolts, pitons i ponts de roca.
Material: Tascons, joc de friends fins el Camalot del 3 repetint joc d’aliens, 14 cintes exprés.
Dificultat: 6a+. Obligada V+/A1 a equipar.

A la via trobarem poca cosa, el primer llarg està net, pugem pel díedre V amb un tram més vertical al mig V+ i després s’ajeu V. El segon llarg comença amb uns passatges atlètic V+ i després anar fent V fins a la R2. El tercer llarg va en tendència a la dreta amb un passatge de placa de V+, abans d’arribar a la R3.
El quart llarg hem d’anar en tendència a l’esquerra per tornar al díedre V. El cinquè llarg segueix el díedre V fins què queda barrat per un sostre, què passarem per la dreta, 2 ponts de roca i un pitó, seguim pel díedre per passar a l’esquerra, pitó, uns metres més i trobem la R5, conjunt de V+/A1 a equipar (6a+). El sisè llarg segueix pel díedre V i després  per placa fins el fil de l’esperó on trobem la R6. D’aquí podem baixar en ràpel o seguir tres llargs IV/IV+més per l’esperó de la via Elegant fins el cim de l’Esperó Central, com hem fet nosaltres.

Descens agafem el corriol amb marques i algun equipament amb cables cap a la dreta què ens porta  a la tartera i què enllaça amb el camí de pujada. 1:30h.

Una via molt recomanable, festival de díedres amb passatges atlètics poc equipat.

Per: Enric Solé (Xacó), Joan Asín.

setè llarg
vuitè llarg

Enhorabona, aquesta via baixant del Puig Campana. Me la vaig mirar i em va agradar i després del que dius si haurà d'anar

Ei Mingo una bona via mantinguda, atlètica i a equipar.

Una línia impressionant aquesta, ja t'hi acompanyaré Mingo !

Molt bona via.

Jaume primer hauré de provar el material a veure si funciono