divendres, 27 d’octubre del 2017

JORDÀNIA. JEBEL BURDAH. VIA VESSANT EST.

11/10/17. Avui la intenció és anar al gran pont de roca del JebeL Burdah, fem dos grups uns pujaran per la via normal, (via Beduïna) on trobaran algun passos de grimpada. Amb el Pep i el Ramón pujarem escalant per la via “orange sunshine”.
 Després d’esmorzar sortim amb el cotxe direcció al peu de via a la cara est del Jebel Burdah, on ja veiem el gran pont. Alà ens indica a on comença la via...ens preparem i comença la festa. Quan s’acaba la corda faig la reunió, però ja m’ha dono què no coincideix amb la ressenya, pugen els companys i la resta marxa amb el cotxe cap a la via normal. La via déu d’anar més a l’esquerra, faig un intent d’anar-hi però ja veig què no podrem. Canvi de plans, amaguem la ressenya i ens posem en “mode” anar fent. Seguim per una canal-xemeneia fàcil i quan queda tancada sortim a l’esquerra a un plató superior anem a l’esquerra per pujar per una fissura díedre i accedir a un altre plató. Anem pujant cercant les febleses de la paret. A la part final hem de decidir per on sortir, després de valorar varies opcions optem per una marcada fissura xemeneia. Pugem per un díedre i seguim per una placa en adherència al lloc de la reunió trobem una gran baga, evident de què és un ràpel. Dubtem però seguim una entrada atlètica dona pas a uns passatges en díedre obert i després la dificultat baixa.
Muntem reunió al peu d’una fissura, la continuació no és veu fàcil, quan recuperem a la dreta descobrim un pitó amb una baga (ràpel)?. L’inici del següent llarg no és veu fàcil, la fissura més lògica no és veu possible (no portem pitons), una segona possibilitat resulta una fissura bavaresa què és desfà....ens queda un possibilitat així què ens hi posem, per una mena d’encastament-xemeneia dona pas a una placa vertical, seguit d’una canal on pugem en adherència fins a uns grans bloc. D’aquesta reunió ja tenim contacte amb els companys què estan al Pont. Un darrer llarg fàcil ens deixa a l’aresta. Baixem plegats amb els companys tot comentant la jugada, duna i l’altre ascensió.
De tornada encara tenim temps de fer un passeig pel Canó de Burrah.

Hem gaudit d’una bona escalada creativa amb textura sorrenca, amb una dificultat de IV/IV+, amb dos llargs de V+/V. Nosaltres portàvem dos jocs de Friends fins el Camalot 2 més un del 3 i un altre de 4. Hem estat 4h.

Per:  Escalada , Pep Tardart, Ramón Samarra, Joan Asín. Via Beduïna, Montse, Txus, Marta, Rafel, Raul, Pep.