dimarts, 9 de gener del 2018

PELADET ORIENTAL. Via del BOMBER CUINER.

8/01/18: Quedem amb el Joan i el Remi per sortir amb dues propostes, quan ens trobem decidim anar a Rúbies. Avui hi ha boire i millor anar a buscar parets més altes. Decidim anar-hi per dalt agafant la pista què porta a la Portella Blanca. Trobem força neu, però hi ha unes roderes, anem fent fins el final, dubtem en fer la darrera baixada i com no la fem. A la tornada ens ha costat dues hores d’anar picant la neu-gel per sortir, quan ja pensàvem què no sortiríem amb un cop de gas n’hem sortit, uff avui aquesta no era la millor aproximació. Però bé estar el què bé acaba, en cara què per poc.

A peu de via trobem una BC picada, la via va a la dreta de la Directa i a l’esquerra de la Bernatac. La via té cinc llargs de corda, el quatre primers força mantinguts i el darrer de tràmit.

Indret: Montsec de Rúbies. Peladet Oriental.
Nom Via: del Bomber Cuiner.
Primera ascensió: febrer 2015.
Per:José Jiménez, Jordi Valera, Àlex Santallúcia, Jordi Farrús
Orientació: sud
Equipament: Pràcticament equipada amb parabolts.
Material:12 cintes exprés, semàfor aliens, friends fins el Camalot 2, 3 opcional.
Dificultat: 6a,A0 (6c).
Catalogació:***S/C2
Nº de llargs: 5
Horari: 3h.
Informació: Vertex 275, vies noves.

Accés: Des de Vilanova de Meia  seguim la carretera L-913, què porta a la Roca dels Arcs,  seguim fins a la proximitat de l’Hostal Roig trobem una pista a mà esquerra amb l’indicació de Portell Blanca, l’agafem i la seguim fins el final. La pista està en bon estat, als darrers 100m hi ha una forta baixada, millor deixar el cotxe abans si no anem amb 4x4, pot haver-hi problemes a l’hora de puja.

També podem anar (aproximació clàssica) pel poble de Rúbies.

Aproximació: des d’on hem deixar el cotxe anem a la Portella Blanca i baixem fins a trobar la fita què ens porta al corriol què segueix la paret fins a trobar el peu de via BC picat.
En el cas de pujar des de Rúbies, haurem d’agafar el camí què porta a la Portella Blanca fins a trobar la fita.

Descens: Caminant.

Descripció:

Primer llarg, comença per una placa pugem uns metres i anem a l’esquerra per sota d’un sostret i el passem, passatge atlètic, seguim per un mur fins a una llastra què passem en bavaresa a sobre i a l’esquerra trobem la R1. 35m.

Segon llarg, seguim per un díedre obert fins a la R2. 20m.

Tercer llarg, sortim per una placa vertical on trobem uns passatges d’A0 o 6c, després seguim per terrenys més amable fins a la R3.25m.

Quart llarg, bon mur Vilanoví de bon fer al darrer tram tenim uns passatges més difícils abans d’entrar a la R4. 40m

Cinquè llarg, és el menys interessant, sortim amb un passatge difícil i seguim per grades fins un altre ressalt vertical fins el cim. R5. 45m.

Una via interessant força equipada, però haurem de posar-hi flotants on trobem fissures. Recomanable.

Per: Joan Brunet, Remi Brescó, Joan Asín.

a la R2
CIM
RETORN INCERT

Enhorabona, poder anar entre setmana a Rubies és com abans. A veure quan us puc acompanyar, perquè quan creia que tot s'havia acabat, és molt possible que hagi de començar de nou. Espereu-me.

Ànims Mingo, a veure si el final età a prop.

Allò que es veu a la reunió és neu oi? el Joan es va treure el 6c?

Si què és neu, el 6c no va sortir.