dimarts, 16 de gener del 2018

ABELLA DE LA CONCA. Via LLAÇ GROC.

15/01/18: Aquest dilluns quedem amb el Jordi Lluch, ell surt d’uns dies engripat i aprofitant què han publicat (sisbemessanapren)  dues noves vies a Abella de Conca ens decidim per anar-hi.
Durant el viatge tornem a trobar boires, però a Abella les parets queden per sobre tot i què fa fred. Fem l’aproximació i a peu de via el sol ja comença a escalfar.

La via va per una paret ajaguda on interaccionen feixes herboses i ressalt de roca, alguns més grans. L’itinerari doncs va enllaçant els ressalts més escalables. La via acaba a sobre del ressalt més gran, encara queda paret fins el cim-carena, però del mateix tarannà sembla. No trobarem gaire ambient, però si alguns passatges interessants i un bon equipament amb dificultat poc obligada, tots els trams difícils és poden suavitza.
Aquest tipus de vies m’han fet pensar, hi ha alguna cosa què no m’encaixa, no crec què hi valgui tot.
peu de via

Indret: Abella de la Conca.
Nom Via: Llaç Groc.
Primera ascensió: Desembre 2017-gener 2018
Per: Antoni Alarcón, Joan Baraldes.
Roca: calcari
Orientació: sud
Equipament: Pràcticament equipada amb parabolts i ponts de roca.
Material:10 cintes exprés, semàfor aliens i friends fins #1.
Dificultat: 6a. Obligada V/Ae.
Catalogació: * SC/1+. Via de ressalts, llargs més interessants primer i el setè què li dona el grau a la via.
Horari: 3h.

Accés: Hem d’anar fins Isona i agafar la carretera què porta a Abella de la Conca, aparquem a l’entrada del Poble.

Aproximació: Pugem fins a l’Església i agafem un corriol en direcció oest seguint les parets, trobarem una fita i un llaç groc pintat a peu de via. 30minuts.

Descens: Per la mateixa via amb ràpels i des-grimpades. Nosaltres hem fet un primer ràpel amb dues cordes (40m). Després hem des-grimpat fins a un pont de roca a la mitat del cinquè llarg on fem un ràpel de 25m fins a la R4. Fem dos ràpels més de 25 i 30 fins a la R2. Des-grimpem fins a la R1, nosaltres hem fet un ràpel de 50m, però espot des-grimpar per unes grades de la dreta (mirant a la vall).  1h llarga.

Descripció:

Primer llarg per una gran placa, quan s’acaba sortim a una feixa i anem a buscar la R1.

Segon llarg, de tràmit per ressalts amb un passatge al mig de IV+, pont de roca.
Tercer llarg, sortim a l’esquerra a buscar una fissura per on pugem i seguim per una placa, passem per la dreta d’un parabolt.

Quart llarg, trobem un passatge curt de placa amb un passatge difícil V+ (no obligat).

Cinquè llarg, sortim per uns feixa a buscar una placa per on pugem fins què s’ajeu seguim per una canal amb ressalts amb un darrer tram amb passos d’adherència, R5, 55m.

Sisè llarg, de tràmit grimpada per una gran feixa fins el peu d’una gran placa.

Setè llarg, és el millor de la via, comencem per una placa-díedre fins a un arbre, seguim en tendència a l’esquerra a buscar una fissura d’esquerra a dreta, amb passatges atlètics, (equipat amb parabolts), superat aquest tram seguim per l’esqerra o trobem un passatge molt fi (parabolt i baga), després seguim per l’esperó amb dificultat més amable.

En resum una via per terreny indefinit què va enllaçant trams escalables, amb un peatge important de feixes i tram herbosos., amb algun llarg interessant (primer-setè).

Per: Jordi Lluch, Joan Asín.

darrer tram cinquè llarg

setè llarg
FOTOCIMRESSALT

pepet ha dit...

Hi han coses que sembla ja que busquem petroli....

Doncs si

Unknown ha dit...

Una info molt completa, moltes gràcies companys. Espero anar dilluns a fer la via. Salur