dijous, 8 de febrer del 2018

PEDRÓ DELS QUATRE BATLLES, 2385m, amb esquís.

7/02/18. Després de les intenses nevades dels darrers dies aprofitem una finestra de bon temps per fer esquí de muntanya. Les prediccions d’allaus son molt altes, així què cal anar en compte. Anem a l’estació d’esquí del Port del Comte, quan hi arribem la trobem carregada de neu com mai. A l’aparcament del Sucre hi ha una màquina traient neu, déu n’hi do. Donades les condicions dubtem de fer esquí de muntanya o de pistes, però al final ens decidim per anar al Pedró dels quatre Batlles. La zona de l’Estivella està tancada.

Sortim de l’aparcament del Sucre 1770m, donades les condicions pugem per les pistes tancades, passant per l’aparcament de l’Estivella. Pugem fins el Prat de l’Orri i seguim per un flanqueig  a l’esquerra fins a un coll on ja veiem el cim, seguim en flanqueig per un tram delicat i arribem al cim, totalment colgat per la neu. Les vistes son espectaculars, estem una estona identificant cims. La zona del Montsec està totalment colgada de neu. El descens el fem pel mateix itinerari de pujada.
Una bona matinal d’esquí de muntanya amb un dia esplèndid i fred.
Desnivell: 615m.
Per: Isabel Notivoli, Antonio Gómez, Joan Asín.