divendres, 6 de juliol del 2018

PEDRAFORCA. DENT DE CABIROLS. POPURRI DE VIES, MÀGICA-GASTÓN-HAIKUS

4/07/18. Avui anem al Pedraforca a la Dent de Cabirols, som sis i decidim fer dues cordades de tres. La primera intenció era fer dues vies paral·leles, la Màgica i la Gastón. A peu de via comencen les discussions si la Màgica comença aquí sí és la Gastón, total què al final ens hem fet l’embolic. Comencem per la via Màgica fins a la R1 què la fem a la de la via Gastón, el segon llarg el fem per la via Gastón, sortida de placa amb bavaresa horitzontal (V+) seguim per una fissura vertical fins a una gran placa polida què femen Ae. El tercer llarg sortim a la dret seguim per una canal díedre fins a trobar la R3 dos parabolts. Després seguim per la via Haikus en tres llargs més, a destacar el passatge del túnel (vertical) del segon llargs i una passatge de V+ en un ressalts. La R3 és troba a la dreta de la canal de les Bruixes.
Per Baixar hem fet un ràpel llarg de 50m i després és pot desgrimpar per la canal o fer un ràpel (30m) des d’un arbre a la dreta de la canal (mirant a la tartera). Després seguim baixant amb alguna desgrimpada fins a peu de via on baixam per la Tartera de la Dent de Cabirols.

Acabem al Refugi Lluís Estasen, fent una “birra”  i discutint la jugada.

Per: Genís, Xavier Pérez Gil, Josep Estruch. Isabel Notivoli, Antonio Gómez, Joan Asín.