dimarts, 16 d’abril del 2019

MONSERRAT. CIM DE SANT JERONI PEL CAMÍ DELS FRANCESOS.

15/04/19. Sant Jeroni és el punt culminant de Montserrat he pujat moltes vegades per tot arreu menys pel camí dels Francesos, així què avui ja tenim l’objectiu.
Deixem el cotxe a la Vinya Nova, on si què és pot arribar, no com a la resta de pistes on s’ha prohibit el pas de vehicles, dues vares de mesurar? Aquí sembla què no molesten els vehicles ni les aglomeracions, igual què al Monestir.
L’itinerari què he seguit ha estat el següent, sortida de la Vinya Nova direcció a Can Jorba per la pista. Pujada pel camí dels Francesos, passant pel coll de l’ajuda. A l’alçada del Camell de Sant Jeroni, els senyals blancs i grocs (PR) van a l’esquerra a buscar el torrent del Migdia (no agafar) seguim pujant fins el coll amb l’Albarda on hem d’agafar un camí a l’esquerra què ens porta directament a Sant Jeroni. Al cim bufa el vent i no puc recrear-me amb les vistes. Per no tornar  pel mateix camí baixo fins a la Capella de Sant Jeroni i segueixo pel camí a Sant Joan fins a l’alçada del Cavall Bernat on un cal buscar un sinuós camí a ma dreta, camí del Pont. Aquest camí no està netejat i cal anar buscant-lo trobarem fites i restes de pintura. Al arribar a un coll veig uns senyals vermells a la dreta i els agafo, aquí m’he equivocat  (és el camí del colt de la Salojida, què hem retorna al Camell del Sant Jeroni). Un cop arribat altre cop al camí dels Francesos per on retorno a la Vinya Nova.
En aquest recorregut podem gaudir de bones vistes del Montgròs, Plecs del Llibre, Talaia, l’Albarda, Cap del Mort, Cavall Bernat, Puntal de l’Albarda, Pollegons, Gorros.
Tret del tram comú amb el Camí de Sant Joan-Sant Jeroni, a la resta podem gaudir de la soledat i tranquil·litat.