dijous, 5 de setembre del 2019

PELADET ORIENTAL. Via NAG-TRIO-BAND.

4/09/19. El passat 28 d’agost vam anar una colla a escalar al Peladet Oriental, tocava repetir en el meu cas i recordant un possible projecte proposo si algú s’anima i l’Antonio s’apunta. Aquests  dia vam obrir dos llargs de corda, el segon pel marcat díedre. Com els companys avien anat a fer via, ho deixem a la R2 i rapelem. Avui tornem amb la Isabel. Repetim els dos primers llargs i ens posem a la feina. El tercer llarg va per un terreny d’aventura total, amb roca a controlar, cal anar atents, hem sanejat els blocs més inestables. El quart llarg segueix la mateixa tònica, sortim a l’esquerra, per uns blocs inestables, hem sanejat els més grossos i pugem per un esperó i després placa fins a muntar la R4 a sobre d’una gran llastra. El cinquè llarg és totalment en flanqueig a la dreta per sota dels desploms fins a sortir a l’areta on aprofitem la darrera R de la via Festival Eròtic.

La via ha quedat semi-equipada amb parabolts, pitons i ponts de roca o bagues en arbres, caldrà un joc complert de tòtems del negre al taronja, semàfor aliens, Camalot 3, tascons i 14 cintes exprés. Tret del segon llarg, a la resta de llargs l’equipament és auster. Guardar un tòtem vermell o Camalot 1 per l’entrada de la R2.
El nom NAG (Notivoli, Asín, Gómez).

Via d’aventura, de moment està tendra i farem una repetició per a sanejar-la i confirmar els graus.

Primera ascensió: 28/08-4/09/19
Per: Isabel Notivoli, Antonio Gómez, Joan Asín.
Equipament: Semi-equipada amb parabolts, claus, ponts de roca o bagues a arbres.
Material: 14 cintes exprés, joc d’aliens, Camalot 3, tascons.
Dificultat: 6a, obligada V+/A0 a equipar.
Orientació: sud.

Aproximació: Des de Vilanova de Meia  seguim la carretera L-913, què porta a la Roca dels Arcs, a la proximitat de l’Hostal Roig trobem una pista a mà esquerra amb l’indicació de Portell Blanca, l’agafem i la seguim fins el final. La pista està en bon estat, als darrers 100m hi ha una forta baixada, millor deixar el cotxe abans si no anem amb 4x4, pot haver-hi problemes a l’hora de pujar. D’on deixem el cotxe anem a la Portella Blanca i baixem fins a l’alçada de la paret un corriol la ressegueix, la via comença a l’esquerra de la via Festival Eròtic, fita al peu.
També és pot anar per Rúbies

Descens: Del final de via anem a buscar un corriol què ens porta a la Portella Blanca.

Primer llarg, pel sòcol fita al peu, pugem per la placa i anem a l’esquerra (pont de roca precari, per indicar) i seguim per l’esperó, roca a controlar a la segona part del llarg.

Segon llarg, segueix el marcat díedre, passatges atlètics, guarda el tòtem vermell o Camalot del 1 per assegurar el darrer pas.

Tercer llarg, seguim sortim per una placa i seguim per un esperó amb roca a controlar, trobem un díedre-fissura a equipar, un cop superat anem a l’esquerra i pugem per una placa fins a la R3.

Quart llarg, sortim a l’esquerra per sobre d’uns blocs a controlar fins a un esperó per on pugem, un cop superat seguirem per placa a la dreta del marcat díedre fins a la R4.

Cinquè llarg en flanqueig, passatge fi de placa fins el primer parabolt i després en flanqueig a la dreta fins el final on sortim a l’aresta. R5 aprofita la R de la via Festival Eròtic.

alfons ha dit...

Felicitats per la via, avui hem anat amb en Ramir i l'Agustí, els llargs del mig no els hem trobat gaire bons, encara hi han blocs per llençar. Aixó sí el segon i el cinqué són fantàstics. Camelot 3 estalviable!