dimecres, 11 de desembre del 2019

SOLSONÈS. CRESTA DE LA VALL LLONGA. Via ENTRE AIGÜES.

10/12/19. Dia gèlid al Solsonès, avui anem a fer la via Entre Aigües, una via de quatre llarg, però més exigent del què pot semblar a primera vista, una bona opció per a dies curts. El lloc és agradable i el conglomerat bo pel què és el Solsonès, la via suposo què s’ha fet bastant o s’ha sanejat i ara tot i l’angúnia en algun pas les preses aguanten. Fins el V les assegurances allunyen i cal escalar.

Obertura: 13/06/2011
Primera ascensió: 09/08/2011
Per: Arantxa Cardús, Ingrid Solé, Lloreç Vallès.
Equipament: Pràcticament equipada, però fins el V allunyen les assegurances.
Material: 10 cintes exprés, joc de friends fins #2, bagues per savines.
Dificultat: V+. Obligada V/A0.
Roca: Conglomerat.
Orientació: Sud-est.

Aproximació: Venint de Solsona direcció Sant Llorenç de Morunys, un cop passada la presa de la Llosa del Cavall i abans d’arribar a Sant Llorenç de Morunys a la dreta trobem una pista i un aparcament, és el punt per anar a la Cresta del Sol o la Cresta de Vall Llonga. Seguim la carretera direcció Sant Llorenç de Morunys passem un túnel i ja veiem la Cresta de Vall Llonga i l’evident via d’Entre Aigües. Abans d’entrar al segon túnel, pugem a la dreta per un corriol pel mig del bosc, per anar a buscar un esperó rocós a la dreta per on pugem fins a un collet, anem a l’esquerra fins al peu d’una gran placa, fita i fletxa picada.

Descens: De la R4 baixem per la vessant nord (des-grimpada) i agafem una sinuosa feixa boscosa què seguim a l’esquerra, baixem per una canal i un esperó de la vessant sud fins a un coll i d’aquí anem en tendència a l’esquerra fins a peu de via, alguna fita.

Primer llarg, gran placa amb dos ressalts només trobarem 4 parabolts de 8 en 60m, R1 a muntar en un arbre.

Segon llarg, segueix un esperó-díedre i anem a l’esquerra, haurem de des-grimpar per entrar a la R2 a muntar.

Tercer llarg, és el més mantingut i tècnic, sortim per un espero-net i pugem per una placa en tendència a l’esquerra fins a un díedre on haurem de posar-hi algun friend i barallar-nos amb una savina, després més fàcil fins a la R3 dos parabolts de 10, 50m. Bon llarg.

Quart llarg, sortim a l’esquerra i pugem directament per la placa a caçar dos parabolts, anem a l’esquerra fins a un coll on fem la R4.

Per: Ramón Prades, Joan Asín.

arribant al cim

Una via del Llorenç segur que ha de ser bona, enhorabona per la repetició!