dissabte, 17 d’octubre del 2020

ROCAMAURA. Via PUNXADITS.

16/10/20. Després de la cavalcada aventurera a Montrebei avui anem més relaxats a la Roca Maura amb vistes al Mar. La via Punxadits amb la Poisedon i la del Maño, son la trilogia d'aquesta modesta paret. La Punxadits potser és la més senzilla de les tres tot i així trobarem els seus passatges. Segons la ressenya dels aperturistes els pitons què van deixar han "marxat" i algun pont de roca també, tot i així no hi ha cap problema, podem assegurar amb friend i tascons.

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.

Primera ascensió: 18/05/2013.

Per: Josep Grau, Josep Mula

Equipament: parabolts i algun pont de roca.

Material: 10 cintes exprés, joc de friends fins #2, tascons.

Dificultat: 6a/V+. Obligada V+/A0.

Orientació: sud-est.

Aproximació: Anem fins Estartit i hem de pujar per l'urbanització Horata fins el Carrer Atlàntic. Aparquem just al peu de la paret, petit aparcament per uns tres cotxes. Pujada directa a peu de paret.

Descens: Del cim agafem la pista direcció oest fins a una tancada corva on agafem un corriol, seguint la carena a l'esquerra, què ens deixa a la carretera.

Primer llarg comença per una bavaresa ajaguda seguida d'un díedre amb passatges atlètics sortim a la dreta i trobem la R1.

Segon llarg, per placa mantinguda amb un final entre gran blocs.

Tercer llarg, de la R2 hem de des-grimpar uns metres i seguir per un díedre vermell, passatges atlètics, què dona pas a una placa ajaguda, la seguim fins a la R3.

Quart llarg, pugem directament  sortida atlèctica i després anar fent amb ressalts fins el cim.

al díedre del tercer llarg i R3

a la placa del tercer llarg